Pigg fläck

Fröken fläck har fått vilat i två dagar. Det har hon verkligen förtjänat efter helgens träning. Idag drog vi till strandvägen för att träna lite lång och låg som vi har gjort tidigare samt galopp på volt, och då i lina. Min lilla fläckis var så jädrans duktig så jag ville hoppa jämfota! Ah kan det verkligen gå såhär bra liksom?? På volten var hon super pigg och ville helst bara galoppera, haha hon har fått smak för det där nu. Fast jag vill ha en lugn och avslappnad häst, så jag fick vänta ut henne tills hon hamnade i en lugn och lång trav. Det är något som jag har blivit bättre på, att vänta ut hästen. När hon faktiskt började sansa sig så bad jag om galopp, och så fort hon fick lite brått så lät ja henne trava på tills hon började varva ner, DÅ får hon återigen komma upp i galopp. Även om hästen har energi framåt så ska det vara avslappnat och harmoniskt, inte som en sladdande volvo haha. Sista fattningen var så jäklans perfekt så vi avslutade där. Det känns som att jag börjat få ett sådan himla fint band till den här hästen och det är så otroligt roligt. Och allt vi gör tillsammans är så roligt. Imorgon är det unghästkurs igen och jag är såååå taggad!
 
Gick till sjön som avslutning av dagen.
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

Du gör en kanonhäst av henne! Heja er två! :D

Svar: Gulliga du ;) Nu får du sluta vara så go hela tiden ^^
mittangsull.blogg.se

2015-09-24 @ 05:38:10



Erica

Håller med föregående talare hi hi :D

Svar: Haha men du rååå ;)!!!
mittangsull.blogg.se

2015-09-24 @ 06:00:22



Erica

Vad jag vet så har jag inte ridit kaera så mkt för att ta åt mig nån ära ;) hahahaha

Svar: Hahah undra vad jag skrev för kommentar ;)
mittangsull.blogg.se

2015-09-25 @ 09:04:18
URL: http://solliljans.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?