En update

Tänkte kika in här och berätta lite kort hur det går med hästarna. Kaera står fortfarande på vila men den 29 kommer hovslagaren så då ska jag äntligen få rida henne igen, som jag längtar! Tror dock jag kommer ta med henne som handhäst först så hon får upp flåset lite. Det ska bli sååå kuuuul!! Längtar massor massor massor!
 
Och Fifan får komma ut mer eller mindre varje dag. Och det går faktiskt bra. Jag har mest kört henne då jag kommer åt henne på ett annat sätt samt att det är ju riktigt kul att köra. Alla gångarter har varit rätt så ojämna och takten har inte riktigt suttit hundra, men nu har träningen verkligen börjat ge resultat! Gårdagens körpass var så underbar! Fifan gick som en klocka. Vi tog en ganska lång tur och vädret var kanon, även om både tår och fingrar ropade efter värme. Eftersom Fifan gick så fint framför vagn igår så var jag bra sugen på att rida idag, och det gjorde jag med all rätt. Hon var suuuperfin! Gud vad roligt det var! Klart det finns massor att träna och slipa på men nu ångade hon på riktigt fint med en ärlig och bra framåtbjudning, fin takt och bra tryck. Snacka om att motivationen gick upp i topp. Nu sitter jag bara och längtar efter nästa ridtillfälle.
 
Jag ska gå in mer på detaljt kring Fifan och vår träning tillsammans men jag måste få lite mer skrivmotivation först för att det ska bli riktigt bra skrivet. För övrigt ska jag tävla både Fifa och Kaera nu i mars. Fifan i V5, T8 och safttölt, Kaera i V5. Vi får se hur det går ;) Någon ville att jag skulle förklara i ett inlägg hur jag lär Fifan tricks, och även där måste jag få motivationen till att skriva, så det blir så utförligt och bra förklarat som möjligt, men det kommer!
 
Jag är mest aktiv på insta för den som vill se lite mer av oss, harhardulinda.
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?