Cykling med pålle

Jag tog och cyklade med Kaera för första gången för någon dag sedan. Ja vad ska man säga, hon travade på exemplariskt bredvid, nemas problemas och brydde sig inte ett dugg i cykeln. Och jag tror att hon är så van att jag gör dittan och dattan med henne hela tiden så hon tar nya saker med ro helt enkelt. Jag har inställningen: Jag gört bara. Och även fast det var första gången, sadeln på cykeln var fel inställd för mig, det började bli mörkt och vägen var hal så körde jag bara på. Jag känner mig så otroligt trygg med den hästen. Sedan ska hon lära sig att vad vi än gör så ska du lyssna på mig och göra som jag säger. Hahah vadå strängt? Nej men ärligt, i hagen med sina kompisar får hon göra hur hon vill, men med mig fokuserar vi på det vi gör.
 
Och jag cyklade på i friskt tempo (så mycket jag orkade, kondisen är bedrövlig) men jag hade då mer energi än min häst, hon är så L.A.T. Och jag bara lääängtar tills den där latheten försvinner och ersätts med eld i ändan. Och trots möte av bilar så cyklade vi på, och vi cyklade förbi folkmassa med sprakande eld och festlighet, vi cyklade förbi skällande halvt galna hundar, nerför och uppför, trav och galopp. Och Kaera hon hängde på utan protester, utan reaktion från omgivningen och höll samma position. Dutti pownie! Nu har jag åkt på en rejäl inflammation kring svanken, så jag måste ta det lugnt i ett par dagar, därmed blir det vila för fröken K. Fifan hon är inte längre halt, men jag låter henne vara ett tag till så jag inte går för fort fram.
 
 
 
 
 





Kommentarer
Erica

Hon e så cool :) skönt med hästar som tar saker med en klackspark.

2015-10-29 @ 21:19:35




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?