Höggravid med förstoppning

Aaaah myyysigt. Nej det är något jag inte rekommenderar. Igårkväll hade jag så fruktansvärt ont i magen så tårarna nästan kom. Det högg och stack något så kopiöst i hela magen. Låg jag på rygg var det som värst, det kändes som att hela bebisens vikt tröck ihop tarmarna ännu mer. Jag kunde enbart ligga på sidan av kroppen och då höger sida, vänster sida går inte, det smärtar rejält. Jag har fortfarande ont idag, men inte lika kraftigt och inte över hela magen utan det känns från vänster sida. Jag har verkligen försökt så gott jag kan för att det ska hända något med tarmarna. Nu till morgon har jag ätit havregrynsgröt och gått runt lite i huset, men det verkar som att detta kommer ta tid. Sjukt kul om en förlossning skulle starta precis "Ne men vad är det vi ska trycka ut här egentligen??", suck, och snöar som fan gör det ute också. Ingen bra dag med andra ord. Nu ska jag verkligen tänka på vad jag äter de sista veckorna framöver.
 
Haha tjena kulan!
 
 
 
 





Kommentarer
Sanna

Havregrynsgröt kan faktiskt ge förstoppning. Så skippa den kanske? Sen finns de nått du kan köpa på Apoteket som heter microlax, som hjälper om du är förstoppad :)

Aldrig kul när det är stopp!

2015-03-27 @ 07:49:52



Anonym

Tänk på att vanliga råd vid försroppning inte funkar när man är förstoppad för att man är gravid! Ät mjuka, lättsmälta saker som vitt bröd och pasta, plommonjuice är bra - och drick massor. tarmrna orkar inte jobba när man är gravid, så stoppar man i sig typ linfrön så blir det bara värre. drick så mycket vatten du får i dig!
/Agnetha

2015-03-27 @ 14:06:59



Titti

Usch det lät inte roligt :( Hoppas det snart går över. Kram på dig!

2015-03-28 @ 08:52:15



Annica

Mikrolax från Apoteket!!

2015-03-28 @ 18:55:12
URL: http://annicajaktlund.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?