Tryck

Och fy bevare mig vad det har tryckt i magen ikväll. Det känns som att bebis tryckte eller vände sig neråt mot puppsen och liksom, "pressade" sig fram, eller hur jag ska uttrycka mig. Det var en känsla jag inte tidigare upplevt och nu kändes det liksom väldigt tungt och lite obehagligt, det gjorde inte ont på något vis men, ett litet obehag helt enkelt. Man ville gärna röra sig försiktigt och hålla lite om magen om man reste sig upp och gick. Så kände jag tydligt hur liten rörde sig längs ner. Ja det var nästan lite otäckt för en annan började tänka på för tidig förlossning och det ena efter det andra. Hur sjutton ska man veta? Hur ska man tolka kroppens signaler om man aldrig varit med om det förr? Vad är vad? Vad är normalt och vad är det som sker? Såna gånger försöker jag bara slappna av och ta det lugnt. Ligga bekvämt och se till att jag inte triggar fram något mer/annat. Jag tror mycket på vila och att finna lugn, oftast funkar det allra bäst. 
 
 





Kommentarer
Agnetha

Det var nån som sa (på föräldrautbildningen tror jag ? ;)) ) att när det är "real stuf" - då är det ingen tvekan.
Lät som struntprat tyckte jag, men jag hade förvärkar i två vevkor dagligen och när första riktiga värken kom och det "drog igång"- så gick det inte att ta miste. Sen tog det ett halvt dygn från det och att vi åkte in - och exakt ett dygn från första värk till att hon var född.

Det låter som din bebis tänker sig till att leta eftee utgången och fixera sig tycker jag! :-D

Svar: Tänkte så inatt när jag fick ont, att vore det dags så borde det inte vara nån tvekan =/
mittangsull.blogg.se

2015-01-04 @ 01:51:14




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?