Inte bara på revbenen..

Många säger att det gör hemskt ont när bebisen sparkar mot revbenen och värre blir det ju större bebisen blir med mer kraft. Och ja.. det är inte skönt när bebben är där och boxas, det är minst sagt obehagligt. Dock får jag sällan höra av andra att bebisens rörelser kan kännas obehagliga någon annanstans, utan det är liksom revbenen som kommer på tals. Ska jag vara ärlig så finns det andra ställen som gör betydligt ondare i mig när bebisen tumlar omkring. Jag kan faktiskt få skapligt ont mitt på magen, och speciellt vid naveln. Jag är verkligen jättekänslig när liten går igång på det sättet och hela insidan av magen känns halvt sönderslagen. Är det bara jag som upplever det? Dessutom är jag blå runt naveln, kan det vara bebisens sparkar och rörelser som orsakat det?
 
 





Kommentarer
Johanna

OJ vad skumt att du blir blå! Men alla är vi olika i kroppen och bebisen ligger ju också olika. Hoppas du genomlider det, it's all worth it in the end :)

Svar: Ja tydligen var det bara ytliga blodkärl :) Ja verkligen, alla är vi olika och mår olika, ingen är den andra lik ^^
mittangsull.blogg.se

2015-01-22 @ 22:38:42
URL: http://johannaarntzen.se/



Tove

Samma här! Har inte fått så många sparkar på revbenen utan det är snarare som ett tryck, vilket ju också är lite obehagligt. Men nästan oftare har jag tyckt att det har gjort ONT på andra ställen. Just nu är det läskigaste när bebisen trycker sig neråt för mig, det ilar så neråt fiffi och rumpan! ;)

Svar: Ja jag känner också av trycket neråt och ilningar, tur att det bara varar i några sekunder :) Men din bebis må ju ha fixerat sig nu va :)?
mittangsull.blogg.se

2015-01-23 @ 09:25:33
URL: http://larssontove.blogg.se



Ida Nilsson

Jag känner precis som du! Jag har dock inte fått några sparkar mot revbenen än så det vet jag inte. Men det är obehagligt när det livas runt så mycket att man känner att magen liksom sträcks ut och man undrar varför man inte kan se en hand rätt igenom liksom :P

Svar: Ja, skönt är det ju inte alltid precis, men sedan har bebisen olika dagar tycker jag, ena dagen jättevild och andra dagen lite lugnare, så ibland får magen vila mellan varven ^^
mittangsull.blogg.se

2015-01-25 @ 19:58:33
URL: http://idacnilssons.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?