Smörjer magen

Ett tag kliade det en hel del på magen och jag började noja lite över bristningar. Nu är ju varje bristning man får helt klart värt det med tanke på vad man får för det, men ingen kan väl påstå att man VILL ha bristningar? Jag har redan tiger ränder på lår och rumpa så det räcker från tonåren. Så jag började smörja magen med liberos babylotion med olja. Sedan dess har det inte kliat något på magen alls. Jag smörjer morgon och kväll. Jag hoppas det ska hjälpa lite i alla fall, oavsett är det skönt med en mjuk och len hud.
 
Smörjer ni era magar med något? Har ni fått bristningar?
 
 





Kommentarer
Tove

Jag har också smörjt ett tag, sedan kanske vecka 18. Har använt BioOil och vanlig hudlotion lite varvat! :) Har inte fått någon bristning än och hoppas förstås på att slippa det de sista veckorna nu. Det är som du säger inte världens undergång om det skulle hända men såklart vore det härligt att slippa! :)

Svar: Ja BioOil har jag hört talas om också :) Det ska nog vara bra, tror man kan använda det PÅ ärr också va?
mittangsull.blogg.se

2015-02-05 @ 09:12:37
URL: http://larssontove.blogg.se



danielle

*peppar peppar* så här jsc inte fått en ändå bristning under någon av mina 2 graviditeter.
Smörjer med något slags bodybutter jag läste om i vi föräldrar :-)

Svar: Okey ja det har jag hört talas om :) Skönt, bästa vore ju att slippa bristning känns det som :)
mittangsull.blogg.se

2015-02-05 @ 09:57:27



Agnetha

Smörjde varje kväll med nån sån body-butter greja. Inte en enda bristning.

2015-02-05 @ 10:30:33



Ida klausner

Smörjer efter dusch med urtekram bodylotion eller ekologisk olivolja. Har fått bristningar både nu och vid den förra graviditeten. Beror nog mycket på gener tror jag. :/

Svar: Ja det kanske det gör, sedan beror det ju lite på ens hud och kropp, vad jag förstått så får smala vältränade unga lätt bristning då huden töjs mer
mittangsull.blogg.se

2015-02-05 @ 20:59:26
URL: http://idaklausner.blogg.se



Jessica

Jag smörjer också magen, och hoppas att hjälper mot bristningar. Det sägs ju att det inte ska göra det, men hellre ha smort än inte :)

Jag använder Clarins gravidolja.

Svar: Ja men precis :) Sedan tänker jag att en torr spänd hud som inte är elastisk må ju lättare få bristningar :)
mittangsull.blogg.se

2015-02-09 @ 13:20:14
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?