Bebben känns större i magen

Man märker verkligen hur mycket större bebisen har blivit. När bebben rör sig så känner jag över hela magen, ända nerifrån vid puppsen och upp till slutet av magen. Det är lite lustig känsla neråt, jag känner ju verkligen hur vår bebis rör på huvudet och donar på. Ibland gör det lite ont, ilar till och blåsan kan få sig en törn, då är det bara att gå på toaletten. Men det är nog största skillnaden, att jag känner ett litet huvud längst ner som gärna vrider på sig, helt otroligt!
 
Magen är ofta sne, bebben trycker många gånger ut en rumpa eller fot/arm, och nu börjar jag få känna lite mer med handen utan att bebis trycker ifrån. Man blir extra kärleksfull när man verkligen känner en sån där utåtstickande liten knöl <3 Vissa dagar/kvällar är den där lilla fisen så vild att jag försöker lugna ner h*n genom att lägga händerna på magen, det är inte alla gånger det är sådär supermysigt, för ont kan det göra och man kan bli ganska trött om kulan. Det är mest tryck nu än sparkar, det trycker en del mot revbenen, och det är väl inte något som gör direkt ont men det kan kännas lite obehagligt emellanåt och mer som en tröttnads känsla, det blir som ett vakum/tryck, oftast på höger sida. Ibland kan det där trycket försvinna om jag ändrar min kroppsställning.
 
Kan tiden gå lite snabbare så vi får träffa vår älskling någon gång!!
 
 





Kommentarer
Titti

Ja du,det är inte bekvämt att vara gravid... Alla män skulle få känna på kan man tycka :) Men nu är det ju inte långt kvar :D

Svar: Dom skulle inte klara en dag ;)
mittangsull.blogg.se

2015-02-03 @ 06:32:52
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Titti

Nä de säger ju att om männen födde barnen så skulle ingen familj ha fler än ett ;)

Svar: Haha tror ja starkt på ;) Har du sett det där klippet när två killar får känna på förlossningsvärkar??
mittangsull.blogg.se

2015-02-04 @ 19:02:27
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Titti

Japp! Så kaxiga när de börjar,men efteråt hahaha. Ja det skulle ingå i föräldrautbildningen tycker jag. Ofta tar nog karlarna för givet att man mår bra å att man överdriver om man klagar... Prova själv ha en vild basketboll innanför revbenen säger jag. Själva förlossningen var väl det jag tyckte var bäst,nu fick man äntligen känna sig som människa å inte flodhäst...

2015-02-05 @ 06:20:54
URL: http://livetpavischan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?