Avslöjar den finaste hemlisen <3 Vecka 13

En hemlighet skall avslöjas och det är att jag ska få det finaste man kan få i världen <3 Jag ska nämligen bli mamma i april!! Jag är så lycklig, det här är något jag har längtat efter länge och äntligen ska vi få en liten. Jag är nu i vecka 13 och jag har redan fått sett den lille på ultraljud. Det var inte meningen men eftersom jag var med om en liten olycka och gjorde mig illa for vi ner till akuten för att se att allt var ok med bebisen. Så de provade göra ett ultraljud på magen (trots att det var skapligt tidigt) och där.. där fick vi se våran bebis, huvud och kropp och det lilla hjärtat som slog, det var en underbar upplevelse, så frän känsla! Älskade lilla bebis. Idag ska han eller hon vara lika stor som en persika ungefär och ska vara en bebis i miniformat :) Jag är så förväntansfull!! Och även Martin som ska få bli pappa <3 Det här kommer vara det finaste som hänt oss, och jag hoppas det går bra hela vägen. Ca 6 månader kvar innan liten tittar ut. 
 
Så ingen ridning för mig, jag tänker inte riskera något, tycker det  bara är dumt att utsätta sig för det, Nio månader är ingen lång tid så det kan man gott offra bort till sin finaste skatt. Tänk om något skulle hända, då skulle man ju aldrig förlåta sig själv. Så nu blir det lugna tag med hästarna och det går ju ingen nöd på dom.
 
Gud vad jag längtar efter dig min lilla fis <3
 
 
 





Kommentarer
Susanna Maria J

Vad underbart!! :D GRATTIS!! :D <3

Svar: Tack <3:)
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 17:14:04
URL: http://oslofru.com/



Ida Klausner

Men så underbart! Stort grattis till er! :)
Jag väntar också en liten till som ska komma i februari :) Tänker som du, hästarna får må gott och bara bli ompysslade från backen under denna tid. Törs inte riskera något.

Svar: Tack <3 Åh men vad kul! Spännande! Hur mår du och i vilken vecka var du i nu :)?
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 19:06:53
URL: http://idaklausner.blogg.se



Fia - med islandshästen som passion

Åh, jag gissade rätt, hihi! Vad kul, grattis! :D :D

Svar: Jasså hade du redan misstänkt det ;)? Taaack :D!!!
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 20:11:37
URL: http://meistaraverk.blogg.se



Fia - med islandshästen som passion

Haha, ja, jag har väl fått ett sjätte sinne efter att syrran har klämt ur sig sex, snart sju stycken ;) Träning ger färdighet, och då menar jag ju mig själv förstås, haha :) Men Lycka till med allting! :D

Svar: Oj jisses sju barn?? För mig räcker två haha ;) Tack ja hoppas ja får ett helt o friskt barn! <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 20:34:10
URL: http://meistaraverk.blogg.se



Tove

Nej, vad roligt, grattis! Har följt din blogg ett tag eftersom jag också håller på med islandshästar en del. Och nu väntar jag också en liten (men i februari). Ännu skojigare att följa dig nu ju! Stort lycka till :)

Svar: Vad kul grattis :)!! Är det din första? Hur har det gått hitills med graviditeten :)?? Taack ja hoppas verkligen att allt står rätt till med liten i magen :)
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 20:39:20
URL: http://larssontove.blogg.se



Elli

Åh vad roligt!!!!! Sort grattis till er!!! :D

2014-09-21 @ 22:28:26
URL: http://wirrie-bell.blogspot.com



Elli

Åh vad roligt!!!!! Sort grattis till er!!! :D

Svar: Taaack ^^!!
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 22:28:27
URL: http://wirrie-bell.blogspot.com



Tina

Stort grattis. Så spännande. Har själv 2 pojkar på 6 & 8 år, dom är det bästa som är hänt mig.

Svar: Taack Tina :) Åh ja det klart dom är, det finaste man kan få är ju sina barn <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 22:48:23



Tove

Ja, det är första här också! :) Hittills har det gått bra förutom att jag har mått pyton första tiden. Men nu är jag nästan halvvägs och mår desto bättre! Hur har du det? :) Ja absolut och säkert gör det det också!!

Svar: Kräktes du och så? Jag mådde illa till och från, mest när jag var hungrig, med spydde aldrig. Det jobbigaste har varit tröttheten, jag har varit så trött så det är helt sinnessjukt, sedan har ja fått masssor av finnar, suck :P Men det är det värt ^^
mittangsull.blogg.se

2014-09-21 @ 22:56:31
URL: http://larssontove.blogg.se



A

<3 vilken vacker bild! Jag tycker du gör klokt som
håller dig på marken. Många rider ju för fulllt, en i min mamma-grupp red sitt halvblod samma dag som hon födde-
begriper inte hur hon kom upp!! ;-D
Jag ramlade av tidigt med dottern, typ v. 12-13, sen slutade jag. Det är en så kort tid man är gravid, rida kan man göra hela livet.
Kram!!!

Svar: Oj ja jisses och att hon ens vågade så sent i graviditeten :P Usch ne ja håller mig på backen och hästarna eller (Fifa) förtjänar en lååångvila nån gång i sitt liv hon med :) Hon är ju ändå en häst!
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 08:30:11



L

Stort grattis till er! Är själv gravid med mina första (tvillingar) som kommer i Januari. Känns helt underbart spännande, och läskigt emellanåt.. Grattis igen!! KRAM

Svar: Taack Lina :)!! Ja är helt lyyrisk! Gud så spännande, och tvillingar dessutom hur känns det? Hoh det är ju nära, snart har du dina bebisar <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 09:32:14



danielle

Men åhhh underbart!!!
Jag anade att det var det :)
Följt din blogg så länge jag kan minnas.
Åh vad glad jag är för eran skull...
Har själv två små underbaringar... 1,5 år och 2 mån..
Avstod helt från ridning jag också.... Visst längtade man efter att hoppa upp... Men 9 mån från hästryggen är verkligen värt allting i världen när man får se sin lilla komma till världen ❤

Svar: Men tack Danielle :D! Åh underbart, och så har du i bland de bästa åldrarna också <3 ;) Ja jag tycker man ska skydda sin bebis så gott det går, så onödigt om man skulle ramla av eller något och få missfall.
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 09:38:46



Bettinas islandshäst

Så kul! Grattis! Du gör helt rätt som lyssnar på vad du själv vill när du är gravid. :-)

Svar: Taack :)! Ja det känns som att jag vill skydda bebis allt ja kan där inne <3 :) även om ja har världens snällaste lilla Fifashäst så kan ju allt hända ändå..
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 10:04:41
URL: http://bettinasislandshast.blogspot.se



Alexandra

Men stort grattis Linda! Så roligt, ska bli väldigt spännande att få följa dig igen, efter en tids frånvaro!

Svar: Tack Alexandra :)! Ja jag hoppas skrivandet kommer glöda lite mer framöver!
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 12:27:56
URL: http://barefootangel.blogg.se



Alexandra

Grattis fina du! Vad kul för er.. :')

Svar: Tack jag är överlycklig :)!
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 17:13:15
URL: http://alexaka.blogg.se



Tove

Näe, inte jag heller men jag åt medicin mot det, annars hade jag nog varit totaldäckad. Skönt att du också slapp det! Senaste veckorna har varit en riktigt skön period tycker jag (är ju i vecka 20 nu) så du har förhoppningsvis också några sådana på ingång :)

Svar: Du åt alltså medicin för illamående? Ja jag tycker faktiskt jag redan börja känna mig rät bra, nu väntar jag bara på att magen ska växa!! Vill ju se lite resultat ju ;) När började det märkas på dig?
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 18:12:14
URL: http://larssontove.blogg.se



Hanna

Grattis Linda!! Nu börjar livet :-)

Svar: Tack Hanna! :) Ja så känner jag med, nu kan jag äntligen få börja leva på riktigt, som jag längtat <3 dock är man ju orolig hela tiden, kommer fostret överleva? Kommer han/ hon vara frisk?? Usch man har såna jobbiga tankar hela tiden.
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 19:54:51
URL: http://irmelin.bloggagratis.se



Josefin

Vad roligt! Grattis! Är glad för eran skull! :)

Svar: Taack :) Ja det här är så fint <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 20:41:25
URL: http://deladiways.blogg.se



tanja

Stort grattis Tjejen!! Så glad för din skull:D!! Storkram!!!

Svar: Taaack Tanja <3 Det är det mest underbaraste som hänt mig, jag hoppas att jag får en hel o frisk bebis!!
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 21:19:27



Cecilia Borg

Nämen vad spännande för er :) Grattis Linda ! Är suger på en till jag med ;)

Svar: Taack ja jag är ööverlycklig!! Längtar tills liten tittar ut <3 Du får väl se till att avla fram en till rätt snabbt så blir våra lika gamla, lekkompisar ;)
mittangsull.blogg.se

2014-09-22 @ 21:24:32



Titti

Men GRATTIS!!!! Vad glad jag blir!!!

Svar: Tack Titti, ja jag är överlycklig jag, kunde inte få något finare :) <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 07:19:26
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Linnea

Stort grattis till er! Vad himla kul! All lycka till :-D

Svar: Taack :)!! Ja hoppas det går bra hela vägen!
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 15:22:56



Josefine

MEN HERREGUD vad roligt!!!!!! Stort grattis finaste du!!! <3 :D

Svar: Taaack:D Ja jag är ÖVERlycklig hih, men det tar ju sån tiiiiid!! Vill att det ska bli april typ NU :)
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 19:15:51
URL: http://Isbitarna.se



Tove

Ja, men klarade mig på postafen som är receptfritt, tog det när jag skulle jobba för att orka :) Den "riktiga magen" tycker jag kom ganska nyligen, kanske i vecka 18 som den började växa på allvar liksom. Men nu går det verkligen undan! :) Då känns det lite mer verkligt också!

Svar: Ja jag åt också prostafen, de första veckorna kunde ja knappt åka bil, jag blev superduperåksjuk, fyfan vad hemskt det var, och illamåendet efter det kunde sitta i länge efteråt också, så då åt jag också prostafen. Men jag har sluppit kräkas ^^ Okej ja det verkar som att vecka 18 är den vecka där det händer lite, både mage, rörelser och ultraljudskoll :) Lääängtar! Det måste ha varit underbart att se den lilla på ultraljudet :)??
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 21:19:48
URL: http://larssontove.blogg.se



Ida Klausner

sv: Jag mår bra nu, men hade dålig aptit förut och var illamående. Men denna gång har jag faktiskt kunna börjat dricka kaffe igen samt har noll sötsug vilket känns bra. :) Jag är i vecka 21 (tror jag), har ingen koll denna gång eftersom jag har lilltjejen sen innan hehe..

Svar: Okej du är typ 8 veckor före mig då :) Ja ska in på vecka 14 om ett par dagar och det går så seeegt, vill ju få mage och känna sparkar <3 När började du känna?
mittangsull.blogg.se

2014-09-24 @ 16:07:38
URL: http://idaklausner.blogg.se



Tove

Ja, så var det för mig med! Riktigt hemskt, jag brukar inte bli åksjuk så lätt annars. Skönt att den där perioden är över nu för den här gången :) Ja, men faktiskt! Tror det är en period då mycket händer för många. Har du RUL inbokat? :) Det var heelt underbart! Blev helt förvånad över hur häftigt det var. Bebisen rörde sig massor där inne och såg ut som ett litet barn verkligen, fötterna och händerna viftade! Såå coolt :)

Svar: Åååh <3 Gud jag vill också se! Jag har ju sett bebis en gång på ultraljud, när jag var i vecka 11 bara för att se att allt var bra efter en olycka jag var med om. Och då såg man ju huvud, kropp o hjärta, det var fränt <3 men det må ju vara fränare när bebis är större och man kollar lite närmre på ultraljudet, guuud vad ja längtar! RUL? den förkortningen har ja inte lärt mig en, ultraljud något :)? Vecka 18 ska ja till barnmorska och då ska hon boka ultraljud på en gång <3
mittangsull.blogg.se

2014-09-24 @ 17:04:05
URL: http://larssontove.blogg.se



Ida Klausner

sv: förstår att du känner så, man tror inte det händer ett dugg men det kommer bara säga poff så är magen där kan jag lova. Det nästan märks när bebisen är i någon tillväxsfas :) Jag började känna strax efter ultraljudet, så ca v19-20 däromkring. Och mage har jag verkligen nu. (Lindex gravidkläder som de har på internet rekomenderas) hehe..

Svar: Hoppas det, även fast ja sett den lille på ultraljud i tidigt skede så börjar ja tvivla på att ja har en liten där inne, ja menar ja känner inte av graviditeten ett dugg och ja har inte blivit nå rundare, det måste hända nått Nuu :) Okej tack för tipset :) Har du nå bra söta bebiskläder/saker sida tips?:)
mittangsull.blogg.se

2014-09-25 @ 09:39:10
URL: http://idaklausner.blogg.se



Ida Klausner

sv: älskar kappahls newbie kläder, men annars har det blivit mycket lindexkläder eftersom den affären finns en mil bort bara :) geggamoja och villervalla är också fint :) har köpt mycket från jollyroom, lekmer och alltförföräldrar.

Svar: Okey :) tack för tipset, kan säga att ja redan köpt liiite kläder hiih <3 Ser man något väldigt fint kan man ju inte undgå!
mittangsull.blogg.se

2014-09-25 @ 19:11:11
URL: http://idaklausner.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?