Vecka 27 (26+4)

Och så gick vi in i vecka 27. Mitt på julafton och allt, härligt. Nu är det 13 veckor kvar innan beräknad födsel, och det är ju helt otroligt. Av 27 gångna veckor har jag 13 kvar mer eller mindre. Wow.  Snart lilla älskling kommer vi ses <3
 
Jag mår bra, lite hormonsvängar till och från bara, mest på kvällarna. Jag trodde man skulle få sånt i början av graviditeten men tydligen inte, eller så har jag helt enkelt bara sämre stunder som inte har med graviditeten att göra. Vem vet! Jag känner mig annars pigg och glad, lever på som vanligt liksom. Det som förändras mer och mer är ju bebisens aktivitet, det blir allt vildare och större rörelser. Ganska fränt emellanåt, och ibland vet jag inte vad h*n sysslar med, det kommer stunder då det känns som om någon trummar väldigt snabbt i min mage och då kan jag inte hålla mig för skratt, nej det är riktigt mysigt faktiskt. Och nu har jag även börjat känna ordentligt hur en hand eller fot trycks upp i magen, det är ganska fränt att känna med handen, som en liten knöl som sticker upp, men den lille är snabb att dra tillbaka så fort jag är där och känner.
 
Magen, har den blivit större, njaa inte vad jag själv känner men den har nog blivit rundare. Övre delen av naveln står dock ut. Jag inbillar mig att magen känns liksom annorlunda beroende på hur bebisen ligger, ibland känns den hårdare och klumpigare om bebisen ligger mer.. framtill.. vet inte hur jag ska förklara. Om ni tittar på magbilden framåt så ser den sne ut, är det bebbens position som gör det? Ja nu ser jag gravid ut iaf :)
 
Annan rolig fakta: Foten är nu 4 cm, låret är 5 cm och huvudets diameter är 7 cm
 
 
Än har jag inte köpt mammakläder. Mjukisbyxorna jag har på mig här i är xs, jag tror inte jag behöver några mammabyxor faktiskt så länge jag har dom nere vid höfterna. Se så naveln står ut haha.
 
 
Snemagen ;)
 
 
 





Kommentarer
Tove

Åh vilken fin mage, nu har den verkligen kommit på riktigt! :) Och jag upplever också att jag har mer humörsvängningar nu än tidigare i graviditeten. Blir snabbt arg och ledsen på småsaker vissa dagar, men sedan försvinner det lika snabbt. En himla cirkus kan det vara ibland, men det är väl bara att härda ut ;)

Svar: Ja äntligen börjar man få en riktig kula :) Ja humöret går verkligen upp och ner, trodde det liksom skulle vara i mer början av graviditeten, det är ju liksom då alla "symptom" träder fram, men nej man fick bli en argbigga nu istället ^^ Usch den här dagen känns jobbig, man känner sig grinig och less :O
mittangsull.blogg.se

2014-12-28 @ 13:00:46
URL: http://larssontove.blogg.se



Titti

Mysigt!! Längtar lite jag åxå att få se vad som gömmer sig i magen :) Tyckte jag grinade för helt knäppa saker när jag var gravid... Men det styr ju till sig till sist.

Svar: Hihi ja det är verkligen spännande!! Och sedan när den lilla tittat ut så får man med spänning vänta och se med Fifan ^^ Det kan ju bli allt möjligt ;) Ja jag tror Fifan också har lite humörsvängningar, hon slåss med Kaera ganska ofta...
mittangsull.blogg.se

2014-12-29 @ 08:10:29
URL: http://livetpavischan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?