Vecka 24 (23+0)

Jaha då välkomnar vi vecka 24 i kalendern! Och i skrivande stund så håller bebisen sig aktiv i magen, jag vet inte vad h*n gör, kullerbyttor eller något tror jag :)
 
Magen har inte blivit särskilt större enligt mig, ja det är väl typ ingenting som har förändrats, mer än bebben som ska ha blivit större, h*n ska väga ca 600 gram och är ca 30 cm lång (kan väga mer/mindre och vara kortare/längre). Nu skulle bebisen kunna klara sig om den föddes för tidigt. Nu kan den lille även skilja röster, så som mig och Martin som finns lite mer i h*ns "vardag" och kanske även andra som hörs ofta. 
 
Jag bara längtar och längtar efter våran skatt, o andra sidan ska man väl passa på och njuta av stunden, ibland har man alldeles för bråttom, men det är svårt att inte ha det med tanke på vad vi har att vänta oss <3 Men de där mysiga sparkarna och rörelserna, det är ju något som man inte vill vara utan, hua så mysigt det är att ligga och känna.
 
Foster vecka 24
 
 
För tidigt födda vecka 24
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

men huu den där översta bilden är ju läskig. Var ör den tagen liksom? :-s
Hoppas din bebis stannar där h*n ska tills det är dags!!!!

Svar: Det är ju den fantastiske fotografen Lennart Nilsson som tagit den bilden :) Tycker inte alls den är läskig, det är ju en liten bebbe :) Ja det hoppas jag med!
mittangsull.blogg.se

2014-12-04 @ 15:37:28



Agnetha

Det var nästan det jag tänkte. Han fotade döda bebisar och aborterade foster. :-s
allt i vetenskapens och utbildningens namn enligt etikens alla regler men ändå.Läskigt.

Svar: Va? Nu hänger jag inte med.. fotade döda foster?
mittangsull.blogg.se

2014-12-04 @ 17:17:04



Agnetha

Det var skandal för vad kan det va, 10 år sen när nån "kom
på" detta. kanske mer än 10? jag blev oerhört illa berörd.
Logiskt egentligen, man ser ju på bilderna på de bebisar som
är för tidigt födda. Jämför med Nilssons bild. Man kan inte föra in en kamera i magen som tar en sån där "fin" bild. :-s

Svar: Meh?? Det har jag inte hört talas om :O! Ja men vadå filmen när man ser hur fostret utvecklar sig och så vadå är det fake?
mittangsull.blogg.se

2014-12-04 @ 19:15:37



Agnetha

men förlåt för to much information. :-s

2014-12-04 @ 19:17:33



Agnetha

antar att google is your friend?
Det är inte fejk det är riktiga foster/barn men de är döda. Tänker man efter blir det ju logiskt "hur filmade han det där?" :-s

Svar: Meh! Vad besviken jag blir, hur vet du allt detta? Vart kan man läsa om det?
mittangsull.blogg.se

2014-12-04 @ 20:41:34



Agnetha

Ja en morgon när jag vaknade var det på löpsedeln: "Lenaet Nilsson har fotat lik" eller nåt sånt. Det blev ju värsta mediastormen. Det var när jag bodde i Västerås så det är typ 12 år sen. Jag blev helt förstörd men min dåvarande sambo sa: "tänk själv, hur skulle han tagit de där bilderns inne i magen?"
Det var väl ingen hemlis från början heller att det var så (med bilderna) men det var väl inte så att man skrivit ut det på förstsidan i boken.
Det borde gå att googla på?

2014-12-05 @ 07:58:59



Agnetha

http://www.svt.se/kultur/lennart-nilsson-om-ett-barn-blir-till

Här är en länk. Det finns mer om du googlar.

2014-12-05 @ 09:07:46



Agnetha

Så de levde ju då tydligen när bilderna togs iallafall. men vad jag vet om för tidigt födda barn tex så är man ju väldigt rädd om
dem så man kan rädda dem. Nedsläpp i koksaltlösning känns väl knappast som smart för någon som
börjat andats själv.
:-s

Svar: Whaaawaaa? Vadå koksaltlösning?? Kommentaren är lite luddig och jag är nyfiken!!!
mittangsull.blogg.se

2014-12-05 @ 09:10:09



Agnetha

genomskinlig vätska som fostrey flöt och var lätt att fota i? Det står på länken jag postade. Lennart väntade i ett rum, sen kom läkaren in med fostret som släpptes ned i vätskan, lennart fota och sen tog läkaren med sig fostret därifrån. :-s

ursäkta dtavfel

Svar: Vaaaaa? Men vad i helvete.. ja blir alldeles paff, vilket bedrägeri!!! Och ja...usch otäckt med bilderna isåfall =/
mittangsull.blogg.se

2014-12-05 @ 17:51:29




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?