Rutinkoll

Nu har vi varit på rutinkontroll nummer två hos barnmorskan och allt såg bra ut, nej nej, peeerfekt rättare sagt. Lyssnade även på bebbens hjärtljud och det lät som alla andra beskriver det, en galopperande häst, och även det var perfekt. Inget överhull alls hade jag fått, bara en perfekt bebiskula, vilket var toppen för då minskar riskerna för en komplicerad förlossning.
 
Och det känns skönt att fått mer klarhet över vad min "värk" är för något, jag får ont i magen till och från när jag rört på mig lite för mycket och detta var som jag trodde, sammandragningar. Jag hade inga vidare foglossningsbesvär, detta kollade barnmorskan genom att trycka på mitt...eeh.. ja vad heter det?  Mitt puppben? Hahahah, blygdbenet kanske det heter. 
 
Nej men allt såg bra ut, alla prover låg fint. Glömde väga mig men eftersom jag ska dit till läkaren i veckan så tänkte jag kila in och väga mig lite snabbt, det kan bli intressant att se hur mycket jag gått upp, men det känns inte som att jag gått upp så mycket faktiskt.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?