Julafton

Oj oj vilken jul, underbar jul! Den är väl inte slut än, faktum är att det blir middag hos ett par fina vänner ikväll, och utekväll för sambon, och imorgon blir det att handla in det mesta till liten. Sedan ska man ju bara myyysa resten av dagarna och även fira ett gott nytt år med ett par vänner. Fast just julafton, den är ju slut och det är ju höjdardagen under hela julen. Vi åt god mat, härlig stämning och bara mys. På kvällskvisten var det dags att öppna alla julklappar, och vi ungdomar är ganska bortskämda på den delen, jisses. Det var alltifrån bebisväg till saker/dekoration till huset, och varenda klapp älskade jag! Jag måste säga att det var fruktansvärt roligt att få öppna alla bebisklappar, och min familj var lika puttinutti precis som jag haha. Nej det var en uuunderbar kväll hos dom, alltid lika sorgligt att skiljas åt för det är väldigt sällan vi alla träffas såhär <3
 
Vi for sedan hemåt och firade resten av kvällen hos Martins familj. Det blev fika, mys och surr innan det var dags för julklappsöppningen. Och där väntade ju en stor överraskning. I ett paket låg en liten leksak, en barnvagn. Snooopet.. vi skulle få våran barnvagn betald och klar av Martins familj, herrejisses!! Man blev i total chock. Fann inga ord. Vilka familjer vi har! Bortskämd, JA, verkligen, men så fruktansvärt tacksam. Det var helt klart för mycket, man känner sig lite dum när man får sådana fina julklappar som vi fick, men våra familjer gör det av kärlek och vill inget hellre än att ge oss och vår kommande bebis en bra start/framtid. Lyckan och kärleken är oslagbar <3
 
Väl hemma, helt slut och nöjd så kom jag på i sista stund att jag hade ju en hel hög med julklappar från mina fina vänner! Och jag blev lika paff och lycklig när jag slet upp julklappspappret, herregud! Bebiskläder överallt och annat fint till huset. Herregud, fina fina vänner, inte hade ni behövt, men vilka underbara kompisar man har omkring sig ändå, så generösa och omtänksamma, underbart. Den här kvällen kunde inte bli bättre. Och inte bara pga alla fina presenter utan alla härliga människor man hade omkring sig, stämningen, glädjen, lyckan. Att få vara med sina familjer och bara ha det hur bra som helst! Tack för den kvällen!
 
Det här fick vi i bebisväg :)
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?