Tung i handen

Red på plan idag, gick bättre än de senaste gångerna. Traven från början var så jävla fin, åååh vad fin den var, sedan gick det utför när jag gick vidare till tölten. Jävlar vad hon låg i handen på mig, shit och jag testade det mesta men lyckades inte få resultat, då blir man ju knäpp på sig själv och "vad gör jag för feeeel?" så kom Lina som föresten tränade Erica och Svala på plan och visade vad jag gjorde för fel, upp hon satt, greja och sedan var det gjort på någa minuter, tack och hej Linda vad värdelös du är.
 
Ja nu fick jag iaf mer grepp om vad jag gjorde för fel, ja måste korrigera snabbare och släppa mer på en gång Fifa gör rätt, jag håller henne för mycket i "rädsla" av att hon ska falla ner i trav vilket hon gärna vill nu, förr gjorde hon inte det då traven var besvärlig för henne, men nu har hon blivit så stark att hon gärna vill ner i trav. Då får jag korrigera snabbt och släppa igen för hon SKA tölta där, nu är jag nästan lite för stel och hård i min hand "efter all träning med jämna tygeltag" och vågar inte släppa för att hon just kan hamna ner i trav, logiskt tänkande, jag skäms faktiskt när jag inte kan en sån "simpel" grej, jag gör det, är jag så dum? Satte mig sedan upp och Fifa var lös och fin, inget i handen. Fick även se hennes fiiina trav idag, åh vad fiin den var suck :) Sällan man ser sin häst från sidan. Måste även slinka in att galoppfattningarna idag var mycket bättre, det börjar ta sig och hon är mycket lättare att lossa och få fram nu mer.
 
 





Kommentarer
malin

SV: Han är 9 år gammal :) född 2004.
Hehe, vad tycker du är dyr? :P men ja han kostade ju pengar. haha

jag tycker att din lilla tjej är så fin!!! :D

2013-03-21 @ 20:56:01
URL: http://malinsjolander.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?