Flott-fia ;)

Bloggtorka känner jag, men det kommer ju och går, det INgår så att säga. Fifa jobbar på jättefint, vi har kommit YTTERLIGARE ett steg fram. Jag har tränat för Lina ett par gånger och jag måste säga: det är nu det börjar bli svårt. Shit nu är det ridning ridning och en annan kämpar både med kropp och tanke till max så man blir alldeles snurr i bollen, men kul är det jävligt kul :)
 
Nu fokuserar vi mest på att få fram Fifa och inte de där korta stunderna då och då, nu ska hon gå fram HELA TIDEN. Höger bog skjuter hon ut väldigt lätt och högersidan släpper hon inte gärna, hon släpper inte längst fram i nacken och går fram, där får man jobba igenom ordentligt. Jag måste bli hårdare på henne och snabbare med mina hjälper, nu ligger nästan Fifa före i allt och hon är smart den hästen, jag säger bara det, ridning är svåååårt, men uuuunderbart. Just nu ligger jag på den nivån som är ganska så främmande, jag har aldrig ridit upp en häst hit där jag är nu och det är mycket nytt och många aha-känslor som kryper fram mer och mer. Fifa börja röra sig och gå flott nu säger Lina och det fick jag verkligen känna idag på uteritten.
 
När jag har pratar om när Fifa kommer fram och paddlar har det varit ganska mycket lång och låg tölt och i hyfsat snabbt tempo. Nu ska hon ju gå i en mer samlad form och i alla tempon (kort, mellan och högre) men paddla och komma fram på samma sätt, DET har varit svårare (men traven är svårast när det gäller att ta fram henne även om traven har blivit såå fin) men har man jävlar anamma, är snabb med hjälper och eftergift samt vet vad man sjutton håller på med (vilket man inte gör alla gånger haha) så kommer den där lilla gudhästen fram. Man får vara på som fan, hon ger sig inte i första taget och jag måste vara så snabb så snabb med eftergiften!! Ibland blir jag så förbannad på mig själv att jag inte är snabbare, är man inkompetent eller??
 
Idag gick hon såååå fint i tölten, precis det man strävat efter. Red ganska kort tempo tölt först för att få henne med mig och sätta sig mera, fram fram, jag får vara snabb att ta fram mina händer när hon väl är framme, men det är svårt för oftast så tappar hon det där fram, eller tappat hon skiter i det helt enkelt, så man får vara på och på, men tillslut, var hon framme hela tiden, lyfte ryggen, arbetstempo, paddla, upp.. åååh vad fint hon gick, så vi gasade på som belöning, gissa om hon gillade detta. Elmo sprang längst fram och allt var perfekt, hon vilade på steget som jag såå länge längtat efter mmmmm. Gick hem med henne sista biten för att hon varit så duktig. 
 
Ja mycket har ju hänt sedan dess :)
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?