Jaaaaa!

Mama´s little pony! Yeey tjooo, jabbadabbadoo. Idag..IIIDAAAG kom den rätta tölten fram kan jag säga, tjo och tjohejleverpastej. Jag berömde och berömde och berömde så jag blev alldeles torr i halsen, äta gräs fick hon också mitt i allt :O
 
Jag red bara fyra sträckor på strandvägen, tänkte inte göra så mycket var planerna idag, mer än att röra lite på sig och den lilla ridningen var sååå fin. Åh tölten, den var så fin så fin så fin jag vill bara kasta mig av och skratta och hoppa som en unge. Sedan blev Fifa lite pigg och blev lite springig där mot slutet men.. nee det var verkligen ett efterlängtat pass, galoppen var också fin, rund och upp, det blev bara varvning mellan galopp och tölt, traven sket vi i, den la vi i någon gång men det var inget att hurra för, jag behöver rida igenom henne där mer för att det ska bli nått, men jag lade inte alls fokus på det idag, för tölten.. den den.. var sååå fiiin. Nu hoppas vi att det sitter i också! Ska bli väldigt intressant och se hur hon är imorgon.
 
Stretchingen gick jävligt bra också, den går ju alltid bra, hon är så vig och duktig men det gick ännu bättre idag för nu släppte hon rejält i musklerna vid länd och kors, jädrar vad hon drog ut dom, rumpan blev platt som en pannkaka vilket behövs, de ska sträckas ut så mycket som möjlig och hon har ju haft lite svårt att göra det där. Sedan slappnar hon av mer på ett helt annat sätt vid "dra i benen" stretchningen, verkar som att hon tycker det är rätt skönt ändå. Det är jätteviktigt att hästen slappnar av vid stretch.
 
Något annat jag gör nu mer är att jobba henne riiiiktigt lång och låg i skritten efter ridpass och även uppför, jag har märkt att kors och länden sträcks ut vid uppförsbackar så detta må ju vara ett bra alternativ i Fifas fall. Stretch stretch här skall det töjas ut!
 
Nej jag var asglad över min ponnyplutt idag :´)
 
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?