Rätt riktning

Wiiiieee, idag gick det bra, vi är verkligen på rätt spår nu, vad skönt. Jag har tagit till mig det Lina sa på sista träningen vi hade. Fifa var väldigt bunden i tölten då speciellt i höger sida. Kändes ju inte så roligt att höra och min ridning hade blivit lite sämre, ja sånt händer men nu tror jag bannemig vi är i rätt riktning. Idag gick det riktigt bra i både i skritt, tölt och trav. Nu har jag ridit barbacka de två sista gångerna också, på så vis hindrar det min kropp mer från att kanske spänna sig eller ta för mycket stöd i stigbyglarna, här måste jag verkligen vara avslappnad och full koll på ridningen och min kropp. DET tror jag har varit ett bra tänk med tanke på att det blir bättre och bättre.
 
Jag är mer stilla i min hand och kramar inte tygeln lika mycket som jag har en tendens att göra. Jag är konsekvent och ger efter vid resultat. Låter Fifa tänka till lite och gör inte för mycket saker åt gången. Jag har även börjat jobba upp henne mer för att ge bärigheten ett steg framåt. Jag har ett annat tänk, stressar inte upp mig och ställer inte lika för höga krav på mig eller hästen. Detta är det jag tränar på nu, för jag tappade en del sedan jag började skolan och annat dök upp i mitt liv, men nu ska vi tillbaka igen! Det kommer givet gå fram och tillbaka med min ridning men jag hoppas på ett steg bak och två steg fram under resans gång.
 
Tölten hem var.. åh, den var ååh. jag krävde ingenting, saken var att jag bara skulle skritta hem med någon galopp emellanåt (då vi inte tränar den på volten för tillfället) men Fifan ville inte gå ner i skritt och kom fram i tölt, en fiiin tölt, jag gav hene mycket utrymme och lät henne bara tölta på utan att göra någonting, jag satt bara på ryggen och åkte, hon vilade på steget, klockren takt, paddlde och hade fuuuulll glädje. Åh! Äntligen! Hej hästen och hej tölten det var ett tag sen!
 
 
 





Kommentarer
Julia

Härligt att det gick så bra, å att ni fick till en så fin tölt!

2013-01-23 @ 17:41:01
URL: http://ohjuliet.blogg.se



Anna

Tack för kommentaren, skönt att höra att det inte bara är jag som har problem ;) Jobbiga ston!
Jag har markarbetat henne varannan dag i en månads tid, och hon har verkligen respekt för mig på marken. Det är bara ibland hon kan försöka bestämma, men det är lätt att ta över från marken. Känns nästan som att hon blivit sämre när jag rider, när jag markarbetat så mycket?? Det är så svårt att veta vad man ska göra. :/

2013-01-23 @ 17:43:54
URL: http://kyngala.blogg.se



Jennifer

Svaren stod i inlägget du kommenterade i ;)

2013-01-23 @ 18:59:06
URL: http://www.jennifher.cybersite.nu/



ekka

Kul att läsa att det gick bra gör er :) Heja er!!

2013-01-23 @ 18:59:07



Frida

Så som din sista tölt var så var min idag med, helt jäkla underbart! :)

2013-01-23 @ 19:40:12
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Jossan

Skönt! Man blir verkligen både stressad, pressad och besviken när det går dåligt efter att det har gått bra.. Man kan liksom inte hjälpa det, i alla fall inte efter första passet även om man är beredd på att det kommer komma någon gång. Men sen måste man ju skärpa sig och ta tag i problemet och göra något åt det precis som du gjort :) Nu måste jag också göra det ;) Haha!

Vilket leder till:
sv: Tack Linda! Jag ska verkligen försöka lita på vad min magkänsla säger och bara köra på :) Och som sagt så känner jag igen mig i dig också ;)

2013-01-23 @ 20:21:03
URL: http://semtegensis.blogg.se



Erika

Kul att de gick bra. :D

2013-01-23 @ 22:10:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?