Drog ut - Har en plan!

Kunde inte låta bli att pyssla med min lilla ponnyhäst, och jag behöver börja röra på mig mer, så det fick bli en promenad, eller nej en jogg rättare sagt, puuuuh jag har ingen kondis, herrejisses. Dock hade vi riktigt roligt ihop! Hon är så otroligt lyhörd och härlig att jobba med från marken, förflyttar sig för minsta lilla, lyssnar till allt och har STENkoll på mig. Jag tränade hennes trav en hel del, jag ville se hur dess rörelsemönster såg ut. Fy och skam var fyrtaktig, ja visst har det hänt något, konstigt  att det är så fram och tillbaka jämt men men. Detta skall det bli ändring på.
 
Så vi tog och stannade vid en liten "plan" och longerade runt, otroligt roligt, för det släppte mer och mer och hon började bli bättre i takten, frustade, slappnade av och vilade mer på steget. Så jag tror vi kommer köra lite mer arbete för hand en hel del ett tag. Tölten donade vi på också. Nej hemskt roligt och jag är så mycket mer harmonisk och fokuserad från marken, jag har ju alltid haft stort intresse för det. När vi väl var hemma var hon så gudomligt söt, jag hade som vanligt lämnat henne lös på gården med jag donar och grejar i sadelkammaren, när jag sedan kommer ut till henne börjar hon göra stretchövningarna, men fy huva vilken sötnöt, hon stretchade ryggen genom att lägga huvudet mellan benen och ner - i sök efter något gott. När jag skulle knäppa på bensnörena tog hon och stretchade bakåt mot rumpan. Mammas mysfia!
 
Blir det ingen Lina träning imorgon tar jag och arbetar Fifis från backen hela vägen mot plan, tränar även från backen där och sitter upp mot slutet av passet. Jag vill tycka att gångarterna skall sitta fritt utan ryttare innan det sitter vid ridning. Så har hon det jobbigt med traven utan mig på ryggen, inte konstigt att det blir tokigt MED mig på ryggen, o andra sidan kan jag korrigera lite mer från ryggen, men vi kör på denna plan, tjohoooo kul!
 





Kommentarer
Erika

De är bra o träna ifrån marken oxå skulle jag oxå behöva göra faktiskt. :)

2013-01-21 @ 12:35:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Sanna & Josefine

Hej, super fin blogg! Vill du göra bloglovin byte? :)
Kraam

2013-01-21 @ 17:30:42
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?