Ang den coola filmen

Jag måste nu under kvällskvisten försöka lösa det problem som verkar uppstå kring den coola filmen jag lade nedan. Det är i princin omöjligt att det inte kan funka för det finns en matematisk ideé bakom det hela. Så jag skulle tro att ni mina kära läsare gör fel :)
 
Ni får INTE gå diagonalt bara lodrätt och vågrätt. Ni får BARA gå ett steg i taget varje gång han räknar upp. Ni ska alltså inte gå antal steg de siffror han säger utan enbart ta ett steg åt gången varje gång han säger en siffra (räknar upp)
 
Jag kunde gå åt massa olika håll (olika mönster) och hamnade alltid alltid på samma lapp. En matematisk ideé ;)
 
Good luck!





Kommentarer
Julia

Jag gjorde om då funkade det för mig! Men vet inte vad jag gjorde fel första gången, gick iaf inte diagonalt.

2013-01-04 @ 22:26:48
URL: http://ohjuliet.blogg.se



Mikaela

Dina kära läsare har nog inte gjort fel, den funkar inte på mig heller alltid, trots att jag inte går diagonalt.

Svar: Vet inte vilken Mikaela det är så svarar här. Vad jag förstått är det omöjligt att inte hamna på rätt ruta om man gör rätt, rent matematiskt eftersom de funderat ut en ideé kring det hela. Börjar man på start, går en ruta i taget tills han säger "stopp" och bara lodrätt eller vågrätt så ska det inte bli fel :)
mittangsull.blogg.se

2013-01-05 @ 18:47:36



Jenny S

Funkade en gång när jag provade nu nästa gång funkade det inte :P Och då går jag alltså inte diagonalt.

2013-01-07 @ 22:57:05




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?