Lina kurs!

Woop wooop. Idag var det Lina kurs som jag hade anordnat, jädrar vilken assistent man är ;) Haha ne men det var kalasroligt, det var 6 som red och totalt 8 pass. Vi hade jätteroligt. Först ut var jag som uppvärmning för Lina, hon kan mig och Fifa både innan och utan.
 
Det blev fokus på att komma fram i tölten, hon har en tendens (och säkert jag med) att fastna lite i nacken, haha alltså jag fastnar väl inte i nacken men ni fattar.. haha jag och förklaringar. Man kan ta i hon men hon söker sig inte framåt utan tappar typ nacken, tänk dig en bild på en nacklös människa, haha tokigt men hon kan det här och egentligen jag med, skärp dig Linda. Fifan har jätte lätt att fastna på det viset och därför krävs det så mycket från min sida, att jag är snabb när hon väl söker sig fram och håller henne kvar där. Saken är att Fifa kan välja dagar och stunder själv när hon vill komma fram, men vi måste förändra till att hon skall göra det varje gång jag ber om det, inte bara när lusten faller in, då måste även jag vara noga med min ridning när hon inte ger mig det där framåt. Jag måste vara precis.
 
Idag sökte hon sig framåt jättefint och jag fick verkligen var suuupersnabb, jag var seg på eftergiften i början, fy Linda, men jag blev snabbare och snabbare och började hajja grejen, tillslut gick det kanon både i tölt och trav. Traven på slutet var.. oooh, oj, fiiiin.. Lina gav verkligen tummar upp för den traven, tjohoo. Så fokus just nu är att få FRAM henne, fram fram fram.
 
För övrigt med kursen så kan den inte ha blivit bättre, underbart folk, fina hästar och bra väder. Lina skötte sig kanon, hon har verkligen en gåva för hästar, hon är helt otroligt och därför så tyckte jag det var så viktigt att hon kommer ut och syns, börjar träna flera och att folk upptäcker hennes förmåga och känsla för hästar, ridning och att lära ut. Det är inte så att hon står i mitten av planen och instruerar, hon går bredvid häst och ryttare och är på en precis hela tiden, och det skall verkligen jobbas igenom och ge resultat, det är inget dalt inte men ändå en sådan rättvis och fin "träningsmetod" eller vad jag skal kalla det. Jag tycker verkligen Lina är kanon, gud vad jag har tjatat om henne i bloggen, men det har sin orsak ;)
 
Ne nu ska jag fokusera på att få fram Fifan igen, så hon börjar paddla igen och viiilar på steget. Bild från gårdagens ritt som började bra men blev blaaahaa haha. Lina du fick smaka på hennes humör du ;)
Här kommer viii..!
 
 





Kommentarer
Fia - med islandshästen som passion

Vad roligt med ridpasset! Den traven hade man ju verkligen velat se :D Vilket sätt använder ni för sökningen framåt? :)

Tror Lina är glad att ha dig som vän också, borde hon vara, menar, ställer ju tom upp som assistent med såna här grejer, haha ;) :D

2013-02-02 @ 21:07:07
URL: http://meistaraverk.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?