Here we come

Tjohoo! Ringde Lina om lite tips på hur jag skulle väcka liv i Fifa och få henne framåt. Surrade ett tag och jag fick en hel del tips. Så jag började planera en plan hur dagens ridpass skulle gå till. 
 
Idag red jag med vikter. Det blir ju en helt annan sak när man rider med viktboots alltså. I alla fall så gick det ruskigt bra idag, tipsen från Lina behövde jag inte använda mig utav, Fifa var framåt och pigg redan när jag satte mig upp och hon töltade på så fint! Lyssnade kanonbra när jag tryckte fram henne med låren. Traven var kalasfin och även galoppen var trevligare. Jag lät henne springa på i korta bitar med skritt på långa tyglar emellanåt. Jag kanske red i en kvart tjugo minuter, det fick räcka för hon hade varit kanonduktig idag.
 
Istället stod vi och kikade på när Erica tränade för Lina och vi bytte och bollade lite kring söndagens tävling. Usch jag är nervös men nu mår jag bättre och Fifa känns bättre (idag iaf) så man blev ju helt klart mer pepp. Wooop wooop, imorgon är sista dagen för träning jag ber till gud att även det passet känns bra.
 





Kommentarer
rebecca

Vad bra att det gick bra :D
Trevlig helg! Kram

2013-02-15 @ 19:47:03
URL: http://rebmj.blogg.se



Ida Klausner

Se tävlingen som en träning för er istället! Tänk träning när du är på plats! ;) Då blir man inte lika nervös.

2013-02-15 @ 20:12:48
URL: http://idaklausner.blogg.se



Erika

De med viktboots vad hjälper dom till med?
Raski vill ju inte riktigt driva på ordentligt med sitt högra bak ben.

Troligtvis beror de på att hon en vinter gick omkull i hagen och slog i.
hon blev aldrig halt, men muskeln fick sig en smäll och de är ju de vi behandlar varje gång jag haft massör eller annat ute + andra delar av kroppen.

Vet att jag läst o tänkt på vikt boots förut.
Och vet att fler använt lätta såna på sina hästar inte enbart islänningar.

2013-02-16 @ 10:48:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Elin Wåhlin

Hej, kan ja få måla av din häst? xD

2013-02-21 @ 17:48:23
URL: http://fotoelinwahlin.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?