Some light

Det är för mycket depression här i bloggen så jag må sprida lite ljus i alla fall. Fifan, Fifan kan få sprida det ljuset. Hon är pigg den lilla lusen. Idag blev det mycket galopparbete på plan och jag började med något nytt. Galopp på rakspår. Jag tycker hon håller galoppen bra nu på volten och tyckte väl att vi kunde förnya träningen lite. Så jag värmde upp med både trav och galopp som vanligt på volten, sedan fokserade jag på en rund galopp med bra takt på volten och när det kändes sådär bra sökte vi ut på rakspåret och sedan in på volt igen.
 
Wiiioo alltså det var en utmaning för min häst siktade som ett spjut och drog iväg eller så trodde hon att vi skulle byta håll istället för att gå ur volten och rakt fram, men det förstod hon sedan ganska snabbt att det var rätt fram vi skulle. Balansen kanske rubbas lite när vi kom på rakspår men jag tror främst hon var så jääädrans pigg och ville rejsa. Hon får gärna ha energi framåt men om jag kunde få henne att använda den på rätt sätt istället för att busrejsa. Hon tror ju att det bara är arbete i volten och när vi sedan kommer på rakspår då blir det fadderullan, så är det lite i tölten med, faaast matte brukar väl mer eller mindre gasa lite på rakspåret när vi kommer i töltisch, tss så jag är nog inte helt oskyldig. I alla fall så blev galoppen på rakspår bättre och bättre, lite okontrollerat sådär ibland då Fifan ville rejsa haha men det fanns guldstunder då hon verkligen lyfte upp oss och fram i en fin jättetrevlig galopp.
 
Att arbeta galoppen på volt, få den rund och fin med rygg och bakdel med sig och sedan ut på rakspåret tror jag är en bra metod, så det ska vi fortsätta med, tyckte det gav bra resultat bara hon förstod vad det var frågan om och taggade ner någolunda, men fart det ville na ha. Riktigt roligt var det i alla fall, provade i traven med men det var inte lika lätt, traven är så svår på den hästen, sedan kanske jag själv inte är en travmänniska? Vi kommer börja ändå fortsätta träna traven på rakspår via den metoden också. Längtar till imorgon, då ska vi testa igen och jag har mina aningar om att det kan gå bättre, brukar göra det ;)
 
Fifan som sprider lite ljus här inne!
 
 





Kommentarer
Lizette

Va bra att du sprider lite ljus åxå, efter allt som varit. Jag lider verkligen med Erika, fy vad fruktansvärt hemskt! Blir lite förvånad över ATG s uppträdande?! Vilken fruktansvärd upplevelse detta måste ha varit, kan inte föreställa mig....
Hoppas allt ordnar sig med din nya påle nu! Det kommer det att göra! Ge inte upp nu!
Kramar

2013-09-01 @ 09:14:50
URL: http://Lizettepadellaro.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?