Fram och tillbaka!

Kan börja med att säga att mitt bloggsug just nu är inte på topp :P Jag vet inte jag får bara såna stunder, lär väl få en kick snart igen.

Red skrutt idag och hon är ju verkligen fram och tillbaka den damen. Idag hade jag mer i handen. Jag skulle tro att en annan inte skulle tycka det vore något märkvärdigt faktiskt, men eftersom jag vet hur lätt hon kan vara så ser jag det som en STOR skillnad. Dock var hon inte så tung som om hon hade ont eller om något skulle vara fel, utan en vanlig trög dag liksom. Damen ville gärna trava lite emellanåt men jag har bestämt tölt nu ett tag annars kommer hon bara blanda ihop sina gångarter. Så det är lika bra att håll sig till en gångart ett tag, men när hon väl lyckades lägga in trav kändes den väldigt stor och luftig, skall bli intressant att träna den.

På hemvägen släppte hon mer i handen och vips var hon trevlig i handen igen. Töltade jättefint emellan åt och blev som en annan häst. Jag får väl göra så att jag rider iväg en bit och tränar henne på hemvägen, hon verkar ju gladast och trevligare då, haha tacksam häst liksom ;)

Tyvärr lyckades vi rida i spöregn så jag var mysigt blöt och kall när vi kom hem! Huuh kolla mina ben! För övrigt försökte jag göra nya hål i tränsets sidostycken för att höja hacket, men det gick inte, jo hålen fick jag väl till men sedan tog spännena i självaste käkremmen, lite svårt att förklara men det gick inte, måste köpa ett nytt träns om jag skall kunna höja det, har inget annat träns tyvärr utan nosgrimma.



                                                                                    Linda





Kommentarer
Erica

Ha ha nej du skrattar så himla härligt.. älskar de.. :D:D Vad skönt att de känns bättre nu! Hoppas vi kommer kunna rida tillsammans ngt..

2012-03-10 @ 17:10:16
URL: http://minsvala.blogg.se/



Erika

Åh fy inte kul att rida i regn. :/

De kommer säkert o går, men du ska se att de säkert kommer släppa i ridningen. :)



2012-03-10 @ 18:04:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Du kan ju bara köpa sidostycken billigt på tradera eller blocket :) Brukar ju finnas en del där, jag har köpt båda mina träns där.

2012-03-10 @ 18:10:07
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Agnetha

Man kan inte vara på topp jämt! :-)



Men, varför? Om hd rtg på Elmo alltså. Jag fattar inte? Har han problem? Eller ska du avla ...?

Du har känsla för det där med söta djur!!!! ;-))

2012-03-10 @ 19:33:40
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?