Min bok och mina teckningar

Jag har för länge sedan lovat Islandstokan att visa några av mina teckningar. Som barn och upp mot tonåren ritade jag väldigt mycket, det var ett stort intresse. Jag skrev dessutom väldigt mycket berättelser, dikter och serier, alltid varit för skrivning och bild :) Nu önskar man att ens teckningar vore lite som Jennys eller Ullis men så här såg dom ut när jag var ca 12 - 14 år gammal:

                                           Jag skissade fram egen seriefigur vid namn Irina ^^

                    
                                                     En annan figur jag fantiserade fram

                     

                                                             Nått fantasidjur och kanin :P

          

          Här har jag fuskat faktiskt då jag tittat på en bild, hästen skall föreställa en gammal sköthäst Jonsmessa

                        

                                                                     Ett till fantasidjur :P

                         

Sedan min längsta dator skrivna bok som jag skrev när jag var 13 år, den fick fröken i skolan smaskigt läsa, jag kan tänka mig vad stavfel ^^! Handlade om en vild häst vid namn Rusty som ingen människa förstod sig på förutom en liten flicka, såhär har jag skrivit bakom boken som beskrivning: Lisa är en tjej på fjortorn år, hon bor med sina föräldrar Linus och Anna. Men så händer hemska saker som inte får hända, Rebecka dör! Tillslut vill Anna ha lite semester och dom åker till Öland där Frida bor. Men Lisa känner inte henne utan är oartig. Lisa hatar hästar och problemet är att Frida och hennes familj äger ett helt stuteri och inte nog med det dom har fullt med hundar också!
Haha ja för att förklara det lite bättre så är Rebecka Lisas bästa kompis som plötsligt dör i en olycka tror jag, Lisa mår dåligt och de far då lite på semester får att skingra tankarna. Semestern blir hos ett par bekanta till föräldrarna som bor på en stor hästgård, där träffar Lisa Rusty den okontrollerbara lilla hästen och det händer både det ena och det andra. Haha vadå klyschigt ;)

                       

                                                                              Linda





Kommentarer
Sessan

Så duktig du är på att teckna. Jag tecknade mk förr men nu blir det inget.

2012-02-07 @ 14:17:08
URL: http://impalaa.blogg.se/



Frida

Vad duktig du är, första kändes lite som Tove Jansson :) Haha, man blev lite fundersam över vem Rebecka var egentligen.

2012-02-07 @ 14:22:12
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Sanna

Vad duktig du är! Gillade den med fantasidjuret och kaninen!

2012-02-07 @ 15:00:32
URL: http://sannasant.blogg.se/



Josefine

Sv: Ja, jag förstår dej "/ Jag vet inte om jag skulle ha orkat med så länge som du har gjort.. Det måste vara jätte jobbigt.. Men vi får hålla tummarna för att det skett en förbättring nu då!

2012-02-07 @ 21:19:30
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Nina Liljedahl

Men oj vilka dolda talanger du bär på!

Jag skulle vara så glad om jag kunde rita, det skulle vara så roligt. Men tyvärr har jag inte den talangen :(

2012-02-07 @ 21:24:45
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Josefine

NEJ! Så skulle det inte bli! Hade kopierat texten och så klistrade jag in den här av någon anledning... Fick hjärnsläpp där.... Skulle skriva: Jäklar ingen liten bok det inte! Jag gillade också att skriva (gillar det ibland nu med men det är inte så att jag kan skriva på fritiden längre) och jag gillar fortfarande att rita. :) Fina bilder också och det är väl inte fusk att kolla på en bild och rite efter den. Det kräver också lite färdighet! ;)

2012-02-07 @ 21:25:52
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Elina

Du är verkligen jätteduktig på att rita! :)

2012-02-07 @ 22:42:25
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?