Världens bästa ridpass ever!

Jisses amalia. Det hä inlägget blir nog det mest glädjefullaste någonsin. Klockan har precis passerat ett på natten och lyckan efter ridpasset sitter kvar än, jag är så glad att jag inte ens kan sova, jag ligger bara och tänker på Fifa och ritten vi gjorde idag, det är sjukt, jag är sjuk men vad den hästen kan göra mig lycklig, man blir nästan lite rädd för sig själv, att man kan brinna så starkt för en sak. Jag fick nyligen en påminnelse att imorgon ska vi på teater i östersund med ett gäng för att se småstads liv som jag fullkomligt älskar, det skar i hjärtat, jag missar ett ridpass med Fifa, jag blev så besviken må ni tro, jag hade helt glömt och nu hade jag roliga planer inför imorgon med min häst, så fruktansvärt roligt var det idag.
 
Jag och Lina tar ut våra små spöken. Det glittrar i Fifas ögon, hon busar till i ett språng i hagen och hon ser väldigt pigg och glad ut. Vi rider en vägrunda. Tölten börjar med att bli fullkomligt gudomlig, om jag säger såhär, varken jag eller Lina har sett henne tölta så pass fint som hon gjorde idag. Det var nästan att mina ögon fylldes av tårar. Jag hade ett leende på mina läppar konstant och det kändes som att min söta lilla Fifa också hade det. Så pigg, så glad så duktig har hon aldrig varit som hon var idag, det var så magiskt för mig, gud vad hon rörde sig i tölten, DET var tölt det, häftigt, tänk efter fyra månader och hon har utvecklats till detta? Jag bara drömmer mig bort om hur det kan vara om ett år. Galoppen är uppåt, rund och ren, hon har sådan glädje i sitt språng så något driv behövs då inte, öronen rätt fram med pigga ögon, jag bara skrattar och skrattar, hon har fått en förtjusning av att hoppa över vattenpölarna, vattenpölar som hon annars gärna trampar i.
 
Vi rider till en äng där gräset är högt. Vi hade redan igår planerat att rida där. Främst träna traven. Jag vill säga att traven blev riktigt riktigt fin, hon var så lös i nacken, nej hela hästen var lös och hon travade med stora luftiga steg kring gräset, en annan flaxade upp och ner på hennes rygg. Hätigt. Vi tog och galopperade lite på volter, oj oj, ja gräs IS THE SHIT! Vilken fiiiin galopp! Åh jag bara svääääva på moln, jisses och vad enkelt det kändes, hon var så himla mjuk, rund, arbetade som ett ånglok och lyfte så fint. Så fint har jag aldrig galopperat på henne, och hon gjorde det med rent nöje! Vi tog vänster, oj, haha ja alltså det här passet var verkligen wow, vänster sidan som annars brukar vara lite passtaktig och där vi bara klarar några steg, nu var den rund, samlad, fullkomligt ren och mjuk flera varv om.
 
Ja ja jag vet gräset gör ju väldigt mycket, men tänk vilken tillgång! Tänk vilken bra möjlighet till att stärka just traven och galoppen i gräset. Tölten var ju också outstanding, snacka om mjuk och villig. Jag var nog mest förvånad över hennes glädje och vilja, verkade inte ett dugg trött och less. Jag och Lina fick dock hejda oss, våra hästar hade verkligen tagit ett steg framåt idag, ett sånt där wow steg, även om vi mest av allt skulle vilja fortsätta rida runt på våra änglar så hade de gjort så bra ifrån sig, det fick bli ett lagomt avslut på ritten. Vi skrattade och glädjes åt varandras lycka, Sjöfn är häftig, vilken häst! Oj oj hon går så sjukt bra även utan vikter, hon är helt otrolig, jag är alltid så faschineradn  av den hästen, hon rör sig som en gud. Jag brukar putta lite på Fifa och säga åt henne att hon ska titta på Sjöfn - se och lär :)
 
Nej den här dagen var nog den bästa av bästa, jag var så lycklig ÄR så lycklig, guuud vilken duktig häst jag har, jag älskar henne så himla mycket, och det är inte bara i ridningen hon utvecklas utan även kommunikationen mellan oss, hon är så mycket mer på noterna vad vi än gör om det är stretch eller annat. Ja menar jag stretchar henne lös i boxen som är öppen medans Sjöfn står en halvmeter och äter mat, DET är inte dåligt utav mitt matvrak. P.s hon är INTE smal om magen längre ;)
 
HAPPY ME!
 
 





Kommentarer
Nina

Happy you and happy Fifa, som har en matte som sätter så stort värde på henne! Fifa verkar vara en superrolig häst att umgås med, har hon blivit sån med tiden eller var hon sån redan när du köpte henne?

2012-08-09 @ 11:32:04
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Tessan

ååh vad glad jag blir för dig!!!!! Vilken lycka!!
Vi verkar ha exakt samma typ hela tiden. Skadad häst, samtidigt, de går bra, samtidigt osv! MEN NU GÅR DE BRA, å vi håller tummarna för att de fortsätter :D :DD:

2012-08-10 @ 02:04:39
URL: http://thereseflodin.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?