Paddla kanot? Paddla islandshäst istället!

Iiiiih! Tror ni det gick bra idag eller :)? Åh jag var så lycklig, för min häst är verkligen inte lätt att rida för tillfället och det krävs så mycket från min sida mååånga dagar. Oftats får jag fyra till fem halvdanna ridpass/turer i veckan och så får jag en eller två bra dagar i veckan, så man lever ju verkligen loppan under de få passen som blir sååå bra, man blir så lycklig så man bara vill skrika rätt ut, guuud vad duktig min pålla är, snacka om att hon rör sig mycket i traven nu, den har blivit så skumpig, jisses och även tölten, hon paddlade på kanonfint idag och det rör sig så mycket, nästan så det blir lite obekvämt, när jag skriver paddlar så menar jag också paddlar, hon rör sig mer i bogarna så det känns som en paddlande feeling :) Det är så roligt för nu är det så mycket lättare att hålla tölten "paddeltölten" mellan tölt och trav, alltså mellanläget, förr var det lite svårt att finna den balansen och vi for oftast ner till traven, det är enormus skillnad på det idag.
 
Jaja iaf :) Det blev mest skritt av dagens pass, jag kanske tölta och travade tio- femton minuter, mer krävde jag inte idag för hon gjorde det så otroligt bra, sista biten hoppade jag av och gick hem, det var hon verkligen värd, mattes guldklimp!
 
Ja det var en jädra skillnad mot för gårdagens pass, usch då hade jag en kass inställning också men det funkade inte alls som jag ville, nog för att det var ett pass efter en vilodag och de brukar ju alltid gå lite sämre, men men man får leva på de där få stunderna istället, för även om gulddagarna är få just nu så kommer vi ändå framåt mer och mer. Jippiieee ^^
 
Någon som har långtråkigt eller tid över kanske skulle kunna trolla bort armen från bilden :D?
 
 





Kommentarer
Erika

Lite tråkigt är de när de kommer perioder då de inte går så bra, men de är så man måste kämpa på o inte ge upp. :)

Men tycker du kämpar på riktigt bra med Fifa och lägger mycket tid o energi på henne.
så slår vad om att ni kommer o komma långt.

Vad är dina mål med henne nu ? :)

2012-08-20 @ 10:39:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Clara

åh härligt att allt går bra! själv har jag fastnat lite i en svacka, kommer inte riktigt någonstans när det bara blir skogstur efter skogstur på samma stigar. Åh vad jag hade velat ha en paddock!!

Och jag kan prova att trolla bort armen, men eftersom den täcker så stor del av fifa är jag itne såker på att det funkar! :o

2012-08-20 @ 11:37:16
URL: http://tvistirni.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?