Ner och upp

Första passet med Fifa idag var piiiisss. Hon var så tjurig och bestämd så det var inte klokt, jisses! När hon lägger till den sidan är hon inte lätt att rida, det blir en stor utmaning för en annan. Oh man kunde bli galen på henne. Lina satte sig upp en sväng och de fick bråka en stund där, Fifa är duktig på att kasta sig ner i diken och bli förbannad som ett bi, men när de väl passerat den delen så gick hon jättefint sista biten innan vi var hemma igen.
 
Andra passet, kvällspasset, var sååååå braaa. Då red jag även med vikter som jag inte gjort på ett tag, det var liksom wow ett par gånger, jippiiieeeee min fina pigga glada duktiga hästen, traven var woooh!! Och skritten,, woooooh! Efter varje klockren sträcka lät jag henne gasa på i full busgalopp där jag trigga och tjoa. Jag och Lina tävlade även med hästarna en sträcka, vi gasa som fasen och hästarna bara dundra fram, tänk vad snabb min lilla sticka är, de låg jämsides med jävlar anamma, hiihi oooh det var så kul, min fina fina sockervadd!
 





Kommentarer
Erika

De går verkligen upp & ner..

2012-08-12 @ 22:00:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?