Livet har vänt!

Tjohoooo! Snacka om att det här året verkligen har vänt för oss jämfört med förra, guuud vilken lycka man får nu mer med sin häst. Dagens ridpass säger sig självt, det gick strååålande bra och jag vill nästa påstå att hon gjorde ytterligare ett framsteg i tölten idag. 
 
Jag har börjat fått rida utan stigbyglar, för jag kan verkligen inte riktigt komma ner i sadeln som jag borde och slappna av på samma sätt när jag skall rida trav. Det gäller att man är fullkomligt avslappnad i traven och skumpar med för att den ska bli bra, det är så lätt att Fifa spänner upp sig annars. Traven var ju bara föööör braaa, snacka vad hon rör sig mycket där nu, hua hua, lilljäntan min.
 
Tölten den paddlade så fint så man ville skvätta en tår, alltså bitvis är den för bra för att vara sann och däremellan är den också jäkligt bra! Det händer verkligen något med min häst nu, det är så roligt!!! Hon rör sig så stort i bogarna, och får ett längre och mer vilande steg i tölten, det flyter på i harmoni och kanontakt! Hon samlar sig så fint och välver överlinjen prima, aktionen blir bättre och manken kommer fram! Det är ruskigt roligt att tölta nu. Klart hon tappar tölten ibland när hon går så där jäääädrans mumsfillibabba, men hon orkar ju såklart inte hålla den så pass länge och balansen stryker med lite, men det är bara att rugga till lite i sadeln eller ställa så får man in tölten ganska snabbt igen och det är bara att köra på. Hihihi, det är liksom såhääär tölt ska kännas, inte trippidetropptrippeditropp.
 
Galoppen, mmmmm ^^ Hon är så fin hela hon, även skritten, långa fina steg! Ibland och speciellt vissa dagar kan den bli passtaktig, då får man länga ut henne mer och böja, sakta ner lite också då hon har en tendens till att ha lite bråttom - go fisen mammas!
 
Varför kan man inte få bild på dessa dagar? Vi hade faktiskt med oss kameran idag på vår fina uteritt, men vi vågade faktiskt inte fota och riskera att det skulle gå dåligt, så vi bestämde oss för att ge blanka i det, det är betydligt viktigare att hästen går bra och avslutar bra än att man ska försöka få några fina kort.
 
Mammas lilla pära!
 
 
 
 
 





Kommentarer
Frida

Kan du inte säga åt sin sambo eller någon annan att smyga fram i buskarna någon dag utan att du vet om det och fotografera er? Då borde det ju gå att få allt det häftiga på bild :)

2012-08-23 @ 19:12:45
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Clara

Sv: ooh! Det ska jag kolla in! köpte nyligen en nosgrimma som jag målade grön med nagellack haha!

2012-08-23 @ 20:05:44
URL: http://tvistirni.webblogg.se



Clara

jag tycker att fifa alltid ser så maffig och cool ut på bilder! Hon utstrålar verkligen power :)

2012-08-23 @ 20:06:22
URL: http://tvistirni.webblogg.se



Klara

Såg ni att pownieskvaller.blogg.se hade tipsat om din blogg? Gå in och kolla :D

2012-08-23 @ 20:30:31
URL: http://www.cayy.blogg.se



Jossan

Jag blir avundsjuk bara av att läsa hur bra det gått! Vill också att min häst ska kunna... Okej, Fifa är äldre men ändå! Min häst kan ta och funka liiite bättre iaf :P

Sv: Ja! Det är toppen! Mjukt och fint. Men vad tycker du om det på honom? Passar det på min match pålle? ;)

Jo men det tycker jag också! Tölten har verkligen blivit mycket mer stabil på sista tiden det vill jag säga! Men nu måste vi höja kraven och få med bakbena ännu mer! Men det verkar i princip omöjligt... Jag fattar inte hur jag ska göra iaf.. Och det gick inge vidare på lektionen sist heller. Min magkänsla säger att jag måste föröka på ett annat sätt för jag orkar inte med (och fattar inte) sättet vi håller på med nu. Det blir liksom ingen förändring utan vi står bara still. Visst det är bättre än att gå bakåt men det känns som om bakslagen kommer komma snart om jag inte får tag om hur jag ska göra för att få det bättre. "/ Ska testa rida för en annan tränare om ett tag. Mest för min skull, eftersom jag så gärna vill rida för honom... Haha!

2012-08-23 @ 20:34:53
URL: http://semtegensis.blogg.se



Jossan

Och by the way, Fifa är verkligen det snyggaste stoet jag sett!

2012-08-23 @ 20:36:01
URL: http://semtegensis.blogg.se



Sara

Allvarligt Linda, du tog iväg mitt andetag för några sekunder med denhär bilden, jääääklar vad fin hon har blivit! Dethär kallar jag utveckling och jag blir så himla glad av att se det! Grattis och bra jobbat! du är grym :)

2012-08-23 @ 23:44:15
URL: http://tvistirni.webblogg.se



Victoria

vad roligt att höra att det blivit så mk bättre :)

2012-08-24 @ 10:47:22
URL: http://impalaa.blogg.se



Julia

Hon är riktigt snygg på den bilden!

2012-08-25 @ 21:51:50
URL: http://ohjuliet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?