Todays today!

Red ut till skogs idag, vi hann rida i det skinande solvädret. Jag tänkte att vi skulle mest ha roligt idag med mycket galopp och mycket fart. Hon känns så underbar min lilla fis, åh vill rida igen, ny dag tack!

Vi galopperade fram genom den vackra skogen, jag satt och tjoa och berömde hela tiden. Fifa var lika lyhörd och fin, galoppen blev kraftfullare och bättre ju mer vi galoppa. Tölten kändes riktigt fin emellanåt, kort tölt = inga problem men vi vill inte att hon skall gå som en "symaskin" som Lina kallar det, utan mer fart och mer framåt om vi skall utvecklas i tölten, så nu rider vi så för det mesta och jag tror hon kommer få fram en ännu finare tölt rätt snabbt.

Det jag mest focuserade på idag var mig själv, att inte ha så mycket kontroll, släppa på det och lita mer på min häst, och visst går hon betydligt lösare och finare, och jag känner mig så mycket mer friare och gladare. Iatället för att bromsa så böjer och svänger jag henne.Älskar min lilla skrutta.

Att stretcha ut henne från ryggen är en enkel sak, jag behöver inte göra mycket för att hon ska gå med nosen i backen, min fina lilla häst, jag testade även att få nosen i backen stillastående, hon fatta direkt och lyssnade till minsta lilla, mammas kicka!

                                Galoppa bild från förra våren :) Dags att ta lite nya busbilder snart.




Idag har jag och Martin gått runt i hagen och bytt ut trasiga isolatorer, Fifa ska förstås vara med och sätter nosen i nacken på en, puttar omkring på våra verktyg och ska vara med. Trasdockan min. Bitter han vill helst vara ifred men är bra nyfiken och står en bit bort och kikar, den lille lurven. 


                                                                        
                                                                           Linda






Kommentarer
Anna

Skönt att få fixa iordning hagen inför sommaren. T är likadan...han ska vara uppi en hela tiden och "kolla läget";)



Svar:Då är Bitter stor för att vara ridtravare också!!De brukar väl vanligvis ligga på kring 160 cm.



Tabasco påminner så otroligt mycket om en av mina förra hästar...DRÖMHÄSTEN....så det var en stor bidragande orsak till att jag fastnade för honom. Sedan har han sånt himla bra temperament:D



Vilken tur vi har!! Du har korta ben till din lilla häst och jag har långa ben till min stora häst;) Hi hi!!



Nej, jag har ingen kontakt med Anny. Men jag vet att Kerstin träffade henne för något år sedan och berättade att T var såld och stog i Umeå och att jag var jättenöjd med honom.



Mvh Anna & Tabasco:)

2012-04-08 @ 17:10:56
URL: http://anaby.bloggplatsen.se



Clara

Så fina bilder! Min lilla tös följer också gärna efter och håller kolla på läget om man går runt i hagen!



Sv: Jag har inte ridit henne mer än ett par månader faktiskt! Började rida henne så smått i vintras och nu är hon "min" på heltid eller vad man ska säga :D

2012-04-08 @ 18:13:27
URL: http://claraequine.blogg.se/



Julia

Red också i en vacker skog idag :)



Sv: De Niro har många snygga stövlar, men ack så dyra...

2012-04-08 @ 19:07:12
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Frida

Oftast tröttar jag ut honom så att han vet de är jobbigt att ränna undan.



Men de som är de tuffa ned Spaenir är att han blvit illa behandlad och tjejerna har svårt att ta honom då han slänger sig bakåt & tappar man honom i de läget är det kört. JAg klarar att hålla emot när han slänger sig & jag är alltid beredd på de så för mig funkar de. Men den ena tjejen har inte hållt på med hästar jättelänge & hon blir lite rädd för honom när han kastar sig på de viset . :/

2012-04-08 @ 19:08:21
URL: http://spaenir.blogg.se/



AgNetha

Jag är sååååå glad för er skull!!!! Njut- det är dig så unt!!!

2012-04-08 @ 19:18:40
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Frida

Japp de brukar min stora med. Och hon har varit med innan och brukar akta sig. Vet inte riktigt vad som hände faktiskt!



Förra ägaren har tagit reda på väldigt mycket om honom. Han lämnades iväg på inridning av uppfödare som en mycket lovande unghäst. Men kom tillbaka som ett vrak. Livrädd för spön, rädd för beröring, rädd för sadlen, rädd om huvudet & livräd för grimma osv. En häst som blicit schysst behandlad beter sig inte så.



De har tagit Sofia 2 år att ta honom till de stadium han är i nu. Hos mig. Han accepterar de mesta med viss rädsla. just nu jobbar vi mest på förtroendet.

2012-04-08 @ 19:19:51
URL: http://spaenir.blogg.se/



Frida

Han är inte riden på evigheter. Sist så slängde han av förra ägaren så de vissla om de. De är mitt projekt att försöka få honom ridbar. Jag har en tids fodertid på mig. Får jag honom inte ridbar så kommer jag inte behålla honom. :/

2012-04-08 @ 19:45:24
URL: http://spaenir.blogg.se/



Tessan

Låter som att ni verkligen börjar komma tillbaka nu :) Så himla skoj!!



SV: Nä, kvistur har förmodligen nån låsning eller sättning i kors, länd, lr bäcken. Han är sne och rör sig snett. Ojämnt. + piskar fruktansvärt mkt med svansen, vilket stör oss båda två lika mycket. Imorgon kommer min massör ut, och efter hingstfestivalen kommer även Equiterateuten. Dessutom ska min älskade sadel säljas också, då den inte ligger bra längre :(

2012-04-08 @ 20:38:05
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Tessan

Låter som att ni verkligen börjar komma tillbaka nu :) Så himla skoj!!



SV: Nä, kvistur har förmodligen nån låsning eller sättning i kors, länd, lr bäcken. Han är sne och rör sig snett. Ojämnt. + piskar fruktansvärt mkt med svansen, vilket stör oss båda två lika mycket. Imorgon kommer min massör ut, och efter hingstfestivalen kommer även Equiterateuten. Dessutom ska min älskade sadel säljas också, då den inte ligger bra längre :(

2012-04-08 @ 20:38:31
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Evelin.

Blir väldigt inspirerad när jag läser dina texter! :)



Svar: Tack så mycket :D Vad glad jag blir!

2012-04-09 @ 15:19:02
URL: http://handwritten.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?