Förändras i ridningen

Jag skulle inte sälja Fifa för allt i vääärlden, det kan jag lova er. Hon är så himla mysig min lilla häst. Idag var vi med om ännu ett kanonpass, himlans vad det går framåt, i alla fall, red jag till plan idag. Man känner direkt om det skall gå bra eller dåligt redan när man sitter upp på Fifa, idag kände jag att det var a good day!

Tränade både tölt och galopp på volten. Tölten börjar bli riktigt stark och galoppen börjar hon få mer haj på. Det var riktigt roligt. Gjorde även lite åttor i skritten, 90 graders, böjningar och lite smått och gott. Det gör jag egentligen vid varje ridpass, mycket olika rörelseövningar och böjningar men som jag inte alltid skriver i varje inlägg, det är liksom en självklarhet att göra det för att mjuka upp och ha henne med liksom. Idag kände jag verkligen hur stabil och balanserad Fifa har blivit, hon jobbar på ett helt annat sätt, hon börjar förändras i ridningen. Vi var faktiskt inte så länge på plan då jag dessutom ville rida ut en sväng. Hooh tölten var så härlig, hon har en förbannat mysig tölt alltså, en riktig liten töltmoppe.

Svettig och go häst hade jag sedan i hagen.

                                                               Min snygging för ett år sedan :)



                                                                               Linda






Kommentarer
Maria

sv: Haha, jo självklart! Skippa bara det isåfall :)

2012-04-24 @ 18:15:28
URL: http://islandspower.webblogg.se/



Jossan

sv: Skriver jag moget? Haha! AJg tycker jag skriver väldigt omoget oftast :P Men tack antar jag ;)

Jag är 17 (-95) och Julia 13 snart 14 (-98) :)



O*ch som sagt det är riktigt roligt och känna att man har gjort det själv ;) lite som när man lär sig cyckla för första gången och känner Ja! Jag kan själv! ;)

2012-04-24 @ 20:34:55
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Alexandra

Underbart härligt ju!



Sv: Jag klara mig bra då jag vet att Ràk har det bra och får mer uppmärksamhet och träning än vad jag skulle kunna ge henne. Sen så har jag heller inte riktigt kommit över min rädsla för henne så är nog därför.

2012-04-24 @ 21:33:09
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Julia

Det är så härligt att det går bra för er!



Sv: Ja, hon är allt ett lyckligt bustroll :)

2012-04-25 @ 00:10:23
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?