Ett steg bak och ett litet fram

Alla dagar kan inte gå bra och efter en hel veckas utveckling så var det våran tur att backa tillbaka idag. Fifa hade inte samma power så hela ridturen blev liksom lite halv tråkig, tölten var dötrist. Förmodligen har hon träningsverk från helgens arbetspass, får vi hoppas, men jag är som jag är och skall analysera och grubbla en massa. Har hon inflamation någonstans? Har hacket börjat ge obehag? Är det någon smärta? Ja jag är som jag är, jag kan liksom inte acceptera riktigt att det finns dåliga dagar utan då måste det vara nått allvarligare, knäpp jag är. En vilodag kanske inte räckte för Fifa denna gång.

Det vi lyckades med idag var i alla fall att våga trava mitt ute i skogen, jag har tänkt träna traven på det viset ett tag nu men har varit rätt så feg att låta henne gå i den sämsta och mest obalanserade gångarten över stockar och sten. Till en början var jag feg och tordes enbart låta henne trava några steg, usch jag tänkte
- Detta kommer aldrig att gå, vi kommer gå omkull!
Meeen så försöker jag höra Linas röst och vips så travade vi på där i skogen med slappa tyglar och med en avslappnad Linda på ryggen. Det är väl ett lyckat framsteg idag, resten var blaha men vi får hoppas att det är träningsverken :)

                                                                           Linda





Kommentarer
Evelina Meyer

Japp jag har en isläning antar att du också har det!:D

Heter din ?`:D

2012-04-16 @ 15:00:14
URL: http://evemey.blogg.se/



Sienna

Eftersom Fifa har bekymmer med muskulaturen så hade det kanske inte varit så dumt med ett Back on Track täcke till hennes ländrygg/korsrygg?

2012-04-16 @ 16:03:05



Caroline

Vad härlig headder dy har! hur gammal är din häst?

2012-04-16 @ 16:09:20
URL: http://jcdressyr.blogg.se/



Jossan

Ett stort steg för linda tror jag nog att det var! ;)

Det är nog bara att hon är lite trött i musklerna. Hon har ju fått gå gått på senaste tiden! :)

2012-04-16 @ 20:38:55
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Erika

Du är som mig.

Jag är likadan.

Går de inte bra så flyger tankarna iväg, har hon ont, vad är fel, ligger sadeln fel m.m. :P

2012-04-16 @ 22:04:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Julia

Skönt att ni kunde trava :D Själv har jag en bergsget som tar sig fram på de mest oframkomliga ställena, haha! Gärna i trav eller full galopp :p

2012-04-17 @ 22:28:22
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?