Jag Älskar min häst - har tömkört

Ååååh min pluttiplutt! Jag är KÄR. Nu har jag och Fifa funnit varandra igen!! Idag när jag kom till stallet ropade jag på Fifa, hon vände sig om och kom emot mig i full galopp. Jag kunde inte annat än att slänga armarna runt hennes hals, min lilla lilla ponnyskrutt. Sedan gick hon med raska steg till grinden:
- Ska vi ut nu!!?

I stallgången stod hon som en ängel, helt ljuvlig! Min älskade fis.

L kom och kikade hur sadeln låg. Jag vet inte vem man ska tro på för jag har anförtrott mig till sadelprovare och "kunniga" människor förr men då det visat sig att de inte var så duktiga ändå. Enligt L var sadeln för lång och något för smal. För smal har jag nääästan funderat på jag med, jisses vad vid min jänta ska vara då!

Som tur är FÅR L ta hem sadlar och prova på hästar, jag vet inte vad det är för förmåner hon har men det är ju bara att tacka och ta emot, så troligtvis ska vi åka och kika på sadlar på torsdag. Buuuhuu min albion sadel :( Ska be ytterligare en som ska kika på den iaf.

Min beeebis var i alla fall helt helt HELT underbar idag, jag är så stolt över min häst.
Vi tömkörde nämligen idag och det var första gången för min fislisa. Dessa kommentarer fick vi av L:
- Gud vad lyhörd hon är! Vad känslig hon är! Gud vad rolig hon är att jobba med, och vad hon jobbar fint med ryggen! Ända gången jag jobbat med en sådan här känslig häst var med de AR- hästarna.

Ja så blev det mycket beröm hur fint hon lyssnade och vad hon lärde sig otroligt fort!

JAA JAG VET JU DET :D Hon ÄR helt otrolig att jobba med, bara man vinner hennes förtroende och att gumman har en bra dag är det ju heeelt underbart. Men då har jag lagt ner mycket jobb på henne också, ingen dans på rosor där inte. Hon skulle få se Fifas dåliga dagar :P

Ne min lilla lilla fislis, de senaste dagarna har varit helt fantastiska! <3

Bilder på tömkörningen kommer snart...





Kommentarer
Sanna

Gud så härligt att läsa! Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för dig och Fifa nu framöver. Det känns som att ni har haft era motgångar. Lycka till med sadel!

2011-09-13 @ 21:28:45
URL: http://sannasant.blogg.se/



Erika

Detta med sadlar är ett mysterium.

Jag har peppar, peppar fått hjälp av kunnigt folk runt omkring mig.



Så sluppigt sadelutprovare.

För ibland får jag en känsla av att dom bara vill sälja, sen ligger de OK så är de OK.



Jag vet inte, drar inte alla över en kant.

Men är glad att jag fått den hjälp jag har fått.



Åh även pluggat på en hel del om hur sadlar ska ligga.

Så har lärt mig en del själv faktiskt. :)

2011-09-13 @ 22:53:47
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Vilken underbar känsla det måste vara att ha en häst som kommer springande till en i hagen! Någon gång vill jag också ha en sådan ;)



Men väldigt knepigt det där med sadeln :/ Jag är verkligen glad att jag har en som ligger kanon.

2011-09-14 @ 18:49:56
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?