Spansk skritt level 2

Tog ut skruttis till stallet idag, borsta och pysslade lite :) Hon är verkligen en liten sölgris när hon äter, helst ska hon putta omkull hinken, hela mulen är full av geggamat, lite sött, mindre sött att puffa mulen på matte ><

Jag kände ändå att jag ville hitta på något med henne idag även om hon ska vila från ridningen tills på torsdag. Så vi tog och tränade lite spansk skritt. Hon är ju superduktig måste jag säga, jisses vad hon smäller fram benen, haha lite sött. Jag berömde hela hela tiden och pulade i henne mycket mycket morötter. Eftersom hon har fattat det här med att lyfta frambenen så tänkte jag gå till level 2, alltså börja gå framåt.

Jag måste säga att min häst är fantastiskt lyhörd och lättlärd, hon gick inte korrekt spansk skritt såklart men jag såg att hon började tänka helt rätt! Dock var det svårare att få henne gå framåt i högervarv, hon ville gärna vända sig in mot mig eller stanna och lyfta, skulle vara bra om någon kunde titta lite på mig när jag jobbar Fifa, rätt som det är ställer jag mig i fel position ibland på höger varv automatiskt, även om man hela tiden försöker tänka att stå rätt, men kanske gör jag något annorlunda i det varvet, eller så har Fifa helt enkelt inte fattat. Men jag är super nöjd, hon var kalasduktig. Jag tränade henne lös på slutet och det gick sååååå brraaa, hon gav verkligen allt vad hon kunde. Hon ville verkligen det här, om det var moroten som lockade mest (förmodligen) så verkade hon tycka att hela grejen var rolig, hon tänkte så hjärnan knakade alltså! 

Jag är så kär i min lill snuppa!

Bild från i sommras då vi nyss börjat träna spansk skritt :)



Linda






Kommentarer
Erika

Kul med en lätt lärd häst :)

2011-10-11 @ 18:06:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-10-11 @ 19:06:27
URL: http://teamryttarna.blogg.se/



Jenny

Spanska ridskolan nästa för dig och Fifa, alltså! ;)



Härligt att du känner så :)



SV: Jag vet inte riktigt vad det är med Rósa nu, jag är rädd att hon kanske har ont någon stans eller så :S Inte för att jag märkt något men å andra sidan kanske jag inte är tillräckligt uppmärksam? Hon är inte samma häst som i våras i alla fall...



Tja, ekonomin är väl inte den bästa när man har hästar och pluggar, men jag försöker leva så billigt det bara går. Hästarna är ju mitt största och i nuläget enda intresse så pengarna behöver inte gå till något annat utom räkningarna.



Ja fy för sådana dagar, är så glad att den dagen är förbi!



Ganti bryr sig inte speciellt mycket över att mamma försvinner, han är mer beroende av resten av flocken än henne i nuläget, han liksom avvänjer sig själv :p



Tyvärr tenderar jag att dra på mig lite retliga förkylningar rätt ofta, mitt immunförsvar är lite si och så tror jag, men det är sällan något värre än lite hängighet och snuva.



Jo, det är jag som rider på bilderna. Tordes knappt lägga upp dem, men nån gång får jag väl ta och visa mig på bloggen :p

2011-10-11 @ 20:09:16
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?