Snack och bilder

Inatt kom första snön, det kom rätt mycket faktiskt, 2-3 dm. Dock ska det bli +7 grader mitt i veckan så jag undrar jag vad som kommer finnas kvar av det här vita täcket.

Min Elmo blev i alla fall lycklig i morse, han gjorde glädje språng över gården och det bara strålade om hunden, sådana stunder blir man alldeles varm i kroppen.

Fifa var däremot skitsur idag, jag har aldrig sett henne så sur, öronen var strukna bakåt, näsborrarna uppdragna och hon visade på hela kroppen vad irriterad hon var, hon små stegrade till och med då jag tog ut henne, jag blev såklart orolig och bestämde mig för att låta henne vara idag, hon fick ändå grymt höga styltor av snön så någon promenad i snön går inte. Ni har väl förmodligen hört talas om tragedin med alla hästar som dör och blir dåliga pga höet som vädret förstör, Fifa har varit lite slö faktiskt och idag betedde hon sig såhär- det är klart man börjar fundera. Dock verkade hon gladare fram mot kvällen.

För övrigt har jag så fruktansvärt ont i ryggen. Vi var ut på krogen igår kväll, fast först var vi på förfest hos en vän och hos den här vännen fanns en stor älgkrona på väggen ovanför soffan, eftersom det var så mycket folk i soffan skulle Linda kliva sig fram, huvudet rätt i älghornet som sedan rasade rätt ner i ryggen på mig. Aaaaaj! Jag lovar det känns att bli stångad av en älg! Fick ett mysigt sår och rejäl uppsvullnad.

Nog med gnäll här kommer dagens bilder!



Våran gård och vårat hus :) (Det vita)

















Linda känner sig lite på latsidan i helgen med bloggen och kommentarsvar, skall få bukt på det lovar :)

Linda






Kommentarer
Sofia

Haha, ja, det är helt klart roligast med ordentliga kommentarer :) Jorå, jag kommer från Tierp. Vad har du för veterinär då, är det Thorslunda? Anna och ngn norrman..?



Ja, jag har sett den, Elmo heter den va? Väldigt fin :) Jag har varit lite sugen på isländsk fårhund-rasen men bara av det jag har läst, har aldrig träffat någon i verkligheten. Hur är dem i psyket? Rädda, tillbakdragna? Framåt med en "hela-världen-älskar-mig-attityd?" ;) Är det mycket spring i benen på dem eller är dem mer för att ligga i soffan på ett fårskinn och bli matade med praliner? ;) Jag har blivit störtförälskad i "min" ras, shetland sheepdog, och enligt mig finns det inga fel på dem :) Dock lyckades ju jag få ett "måndagsexemplar", totalt utan fart eller framåtanda och definitivt mer typen som ligger på ett fårskinn och äter praliner, vilket är tråkigt då jag älskar att köra både agility och bruks och gärna vill motionera hunden samtidigt som hästen, men Fiffen tycker inte det är sådär jättekul. Som tur är är hon en kalasfin sängvärmare! Nästa sheltie blir en med fart och temperament från början, för hur stor är oddsen att man lyckas få två utan framåtanda? ;)



Japp, stallet är mitt eget, det är ett ombyggt hönshus faktiskt. Men det funkar :) Och ja, vi bor på en gård, vi flyttade hit för ca. 4 år sedan från en villa mitt inne i byn så det blev lite omställning från att ha gatlyktor överallt till att det är becksvart all over! Har blivit lite mörkrädd sen jag flyttade hit, speciellt när det springer björnar och annat otyg runt knutarna ;) Du då? Bor du på egen gård eller hyr du in dem? :)

2011-11-27 @ 21:12:38
URL: http://sofiaolssons.wordpress.com



Q med ridtravare i fokus!

sv:sulorna ska vara gjorda av polyuretan.Hansbo säljer dessa tex.Och även Mustads.=)

mvh/Q

2011-11-27 @ 21:15:37
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Mikaela

Å vad härligt! Jag vill också ha snö:)

2011-11-27 @ 22:10:36
URL: http://svippostina.blogg.se/



Sanna

Oj, snö!

2011-11-27 @ 22:26:26
URL: http://sannasant.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Åh så mysigt!! Jag vill OCKSÅ få massvis med snö!

2011-11-27 @ 22:56:21
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Ingela

Jag vill också ha snö haha! Istället fick man tampas med en klass 3 varning-storm och 10+...

2011-11-28 @ 10:48:43
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/



Erika

Peppar peppar har de inte kommit någon snö här än i alla fall. ;)

De får som sagt gärna vänta, annars kommer jag få ta ut hovis tidigare än de är tänkt.



För Raski har inga snösulor, och bara två brodd hål i varje sko.



Men ser ändå rätt mysigt ut med snön.

Men jag vill inte ha de snö ännu. ;P



Låter inte skönt de där med älghuvudet. :/ AJ AJ.

2011-11-28 @ 11:06:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?