Vände som en pannkaka!!


Lina: Den här dagen har varit underbar och jag kan leva på det här länge. Lina provade Fifa, vi satte även fast den franska jorden. Fifa länger inte steget och fuskar lite, det var det största problemet, men om hon var dålig, halt eller annat tok tyckte hon då inte. Hon tölta och trava på som vanligt. Det JAG behövde göra var att rida henne mer framåt, Fifa var mer bakåt och det vet jag redan, hon har varit ÄNNU mer bakåt förut. Hennes bästa tips åt mig var att rida på så mycket som möjligt tills vi ska till veterinären, med mycket lek och energi och få henne att länga mera på steget och fram fram fram, fast det har inte varit så lätt hitills barbacka om jag säger så ^^

Ritten: Jag red ut och gjorde som hon sa. Jisses, ja idag var det stor skillnad på hästen. Ju mer jag red desto bättre tölta och travade hon. Vi tok galopperade i skogen och jag tjoa och tjima, Fifa var duktig och ville gärna trava med lååånga steg, jag bara satt och njöt, överlycklig! Jag struntade i om det blev lite oren tölt ibland och tjosanhejsan, jag har fått det inprintad i huvudet av andra att jag MÅSTE hela tiden rida henne rent för annars kommer det gå åt helvete, men det sket jag fullständigt i idag även om jag strävade efter rena gångarter så var det inte på blodigt allvar- och detta hjälpte! Traven och tölten blev bättre och Fifa var mer framåt! Traven var så ren den kunde bli!! Jag vill bara hoppa som en liten unge här. 

Sadeln: glider förstås framåt lite men inte katastrof och jag tyckte faktiskt att sadeljorden gjorde skillnad!! Sadeln satt betydligt stadigare på hästen och jag, jag bara njuter för jag är förälskad i sensation, gud vilken skön sadel! Betydligt skönare än bomsadlar, har ni hört??? Kan detta vara möjligt??? Jag som inte ALLS gillade bomlöst, sensation har botat mig! Tror nog jag skall skaffa mig den där jorden för den är bra på många sätt, den fördelar trycket suveränt!

Sedan var jag så glad att jag lade mig mitt i hagen och bara njöt, de fick trampa så mycket på mig det ville, inget kunde förstöra den här känslan nu! Fifa go som hon är var nyfiken och skulle bara vara tillsammans och gosa med matte, Bitter däremot tror jag är lite sur på mig, måste ta lite mer tid till honom nu.

Hur kan det vända så fruktansvärt mycket? Jag är så rädd att det skall vända igen, låt den här sidan få vara kvar!

Linda






Kommentarer
Janina

Härligt!! :D

2011-11-12 @ 16:14:10
URL: http://jannefix.blogspot.com



Hanna Helin

Åh vad kul att höra Linda!! Fortsätt så :)

2011-11-12 @ 17:03:23
URL: http://irmelin.bloggagratis.se



Jenny

Du ser, Sensation is the shit ;)

2011-11-12 @ 17:13:32
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Alexandra

Låter underbart!

Vad härligt att Fífa är tillbaka.

Dock måste jag säga att man inte alls alltid ska rida sin häst rent och perfekt. Man måste få busa lite också, annars är det ju inte roligt!

Ut och rejsa med henne mer i skogen, jogga är också roligt!

Bra att du gillar sadeln också. Hoppas verkligen att det fortsätter uppåt för er nu!

2011-11-12 @ 17:48:03
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Agnetha

Jag blir såååå glad av att läsa detta!!! Verkar som FIFA gillar senationsadeln oxå!! ;-))

2011-11-12 @ 21:40:40
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Erika

Toppen att gjorden verkade bra. :)

Ska köpa en gjord åt Raski med när jag nu bestämt vad för sadel som kommer.



Men kommer ev en nästa vecka hem på prov, tihi vågar inte avslöja för mycket ännu.



Det är bestämt att den ska komma.

Jag ska bara ge klar tecken först att hon kan skicka den.

Men gör de tidigast imorgon, pappa ville fundera någon dag med tanke på kostnaden och jag har ju inte fått min såld ännu.



Men om den kommer blir de en brun sadel.

Hum dock finns dom i svarta med, men passar denna tänker jag inte byta mot en svart.

För då måste denna tillbaka, o en svart komma.

Äsch kan lika gärna ha en brun bara byta ut allt mot brunt hum haha

2011-11-12 @ 22:27:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?