Tacksamt Fifa tacksamt!

Alltså, Fifa är ju verkligen en uppskattad varelse att ta ut på promenader, eller inte! Den hästen får man verkligen dra med sig och jag fattar inte, för hon har så mycket energi och vill verkligen komma ut, men när hon väl får: booooriiing jag vill hem matte!

Det ser nog lustigt ut när vi är ute, vi går en bit, stannar, matte håller ett tryck i grimskaftet och den gråa envisa åsnan står som fastklistrad i backen, sedan ger hon sig och hänger på en stund, men stannar efter en bit igen. Vägen hem blev däremot med fart, men alltså varför? Matte duger nog inte, matte är nog tråkig.

Nu tar jag ut henne på promenader för kroppens skull, även om hon ser helt uttråkad ut på dessa rundor så måste hon röra på sig, thats it! Lilla skit unge hon är bra speciell den där damen. Igår studsade hon som en rodeohäst i sin lilla hage, jäkla bus unge! Jag längtar inte till igångsättningen, faktum är att jag FÅR skritta henne uppsuttet meeen, njaaa och sedan efter hennes rymnings bus vill jag att hon tar det extra försiktigt ett tag.

Bjuder på en redan visad film (ifrån förra bloggen) under förra vintern, hon ser så.. liten ut? Haha buspuppan, det sjuka är att hon är tio gånger vildare när hon leker idag och bakbenen står ju rakt upp i luften vid bakutslag, jisses. Fast i denna film ser hon ju inte direkt, smäcker ut ^^ (Skadan gjorde det väl inte bättre heller)



                                                                          Linda





Kommentarer
tessan

Så jääkla söt video :D Hon är så söt, en riktig liten luuurv!!



Sv: Han är sån i kroppen. Men omväxlande träning och rätt mat :)

2011-12-20 @ 18:39:03
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Sessan

Jag trodde du var runt 20år eller något. På bild beror det lite på hur bilden är tagen. IRL så tar folk mig för betydligt yngre, får alltid visa leg på systemet & har t.o.m fått åkt billigare för att vi skulle testa & se om de kollade att vi sa vi var yngre än va vi va.

2011-12-20 @ 19:03:07
URL: http://impalaa.blogg.se/



Erika

Fy attan vad söt hon är där på filmen då! :D



Men trist att du får dra med henne på promenad. :S

Prövat o peta med spöet i stället för o ha en drag kamp ?



Grim kan bli så där.

Jag brukar direkt peta på med spöet, o visa framåt är det vi går vad du än säger. :P



För de är nog en fix idé hon kanske fått.

Eftersom hon är så pigg hemåt.

Eller nått. :)



Förstår om du vill vänta med o sitta upp ett tag till.

De är nog klokt .

2011-12-20 @ 19:35:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Lillpruppan!

Får hon trava från marken? För att behålla hennes energi och koncentration på dig kan du jobba med tempoväxlingar i skritt (och även trav om hon får trava), halter och igångsättningar. Det håller hästen fokuserad och då blir det roligare att gå. Funi är likadant. Att skritta på långa tyglar är sååååå tråkigt. Man måste hitta på saker hela tiden. En pisk kan då vara bra att ha med, se till att hon inte får gå med bogen före dig men inte heller att hon hamnar för långt bak :)

2011-12-20 @ 20:15:25
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Li

Min isis släpar alltid fötterna efter sig när vi går på promenad i grimma. Så jag började tömköra henne och växla med det & hon är en helt annan häst under tömkörningen. Pigg, glad & framåt. Ett litet tips bara =

2011-12-20 @ 20:20:13



Alexandra

Hahaha hon är så söt!

Kollade på videon när hon hade race i paddocken med, den kom upp efter den här. :)

2011-12-20 @ 22:29:49
URL: http://alexaka.blogg.se/



Jenny

Fullkomligt älskar den där filmen, Fifa är så tusans söt att man nästan utvecklar diabetes och hål i tänderna! :D



Du, Ròsa är precis likadan, hon tycker det är supertråkigt med promenader :p Ingen framåtbjudning alls...

2011-12-20 @ 22:58:28
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Alexandra

Sv; Haha ja, han är ju bara barnet med. ;) Kan tänka mig att det blir lugnare med åren.



Nej, inte mycket. Innan har jag varit mest inriktad på western och dressyr, väldigt dåligt med islandsridskolor här omkring tyvärr. Min lille kunde inte tölt och flygande pass när jag fick honom men det kommer då och då. Oftast när man saktar av från galopp. Tror det nästan var bra för nu tycker jag inte alls det är svårt att känna skillnad. :D



Jag bor i Västerås, du då? :)

2011-12-20 @ 23:01:28
URL: http://alexaka.blogg.se/



malin

vilken fin blogg du har :)

2011-12-21 @ 12:13:55
URL: http://malinjacobsson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?