Kaeras mamma Kylja

Jag har fått kontakt med den tjej som avlade fram Kaera. Nu står inte hon som uppfödare utan det gör ju Johan men det var tydligen hon som fick fria händer med aveln under den tiden och parade då ihop Kaeras mamma och Meitill.
 
Kaeras mamma ska tydligen vara varit rätt tråkig och osocial men noll tölt. "Kall och distanserad, stor och tung" Låter långt ifrån vad Kaera är så hon fick nog mycket pappa i sig. Däremot så ska Meitills avkommor vara väldigt flotta och trevliga, och det stämmer verkligen in på min lilla älskling. Kaera var social redan som föl, hon kom fram till en i hagen medan mamman höll avstånd.
 
Den här tjejen skulle leta om hon hade fler fölbilder på Kaera (har fått två stycken som jag visat i bloggen för länge sedan) så det ska bli spännande! Nedan kommer bilder på Kaeras mamma (silversvart) och med Kaeras halvbror Kappi. Och på ena bilden ska tydligen Kaera "bli till" haha!
 
 
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

oj vilket toppenmaterial att avla på ... haha .. tur Meitill var en sån pärla. ;))

Svar: Hehe ja, men hon hade väl en tanke bakom det hela hoppas jag :) Meitill har gett väldigt många fina avkommor, och här står den bästa ihihihi ;)
mittangsull.blogg.se

2015-09-02 @ 07:03:53




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?