Galopp!!

Igår kom Lina hit med Sjöfn för en liten ridtur med oss här i Erikslund. Det var två år sedan vi red sist, jisses två år!! Tiden går fort. Kaera var nyfiken på den nya snygga hästen som gick bredvid, och jag tror det var en fördel, för tjooohooo jag galopperade på henne för första gången!! Ååååh vad mysig galopp!! Nu känner jag mig som världens lill flicka men det var SÅ KUL! Hon är helt fantastisk min lilla häst. Hon var verkligen framåt  och jag tror det var Sjöfns förtjänst. Vi lät Kaera gå snett framför henne så det blev lite utav en tävlingsinstinkt, och det funkade tydligen. Och hon galopperade på riktigt fint alltså med bra energi och vilja! Oooh, rund, stor och fin, oj, jag som är så van Fifas lilla flacka svåra galopp och här var det bara att sitta, åka och njuta. Trots att vi rejsade på så var det inga problem alls att sakta ner eller stanna, hon lyssnade ju kanonfint! Haha jag var rätt paff kan jag säga. Åååh nu längtar bara jag till nästa gång. Fan vad roligt det ska bli att rida och träna den här hästen framöver, hon är perfekt för mig. Ikväll är det unghästkurs igen tjohoo fasen vad härligt! Flum inlägg I know men är så jäklans glad :)
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?