Ut igen

En tur igen med flickorna och denna gången en längre runda till grannbyn. Jag börjar verkligen få smak på det här! Och Fifan är pigg och framåt, gullehäst. Nu ska vi säkert få ordning på den där magen, redan imorgon förmiddag ska vi ut igen. Kaera är också hur duktig som helst. För det mesta håller hon sig i samma position hela tiden. Går Fifan lite snabbare så joggar Kaera på, och samma om vi ökar farten så lägger hon sig i den gångart som passar bäst in bredvid Fifa. Jag blir riktigt imponerad på lill hästen. Dock är det rätt otroligt att hon blir så trött efter en bit medans Fifan (Fet och otränad) ångar på med energi. Jag antar att det är för att hon är så ung (Kaera alltså). På torsdag är det dags för unghäst träning igen, det ska bli skoj. Det är nog första gången som vi inte har tränat något innan, men det känns ändå bra. Jag vill inte träna på en sak bara för att, det ska kännas bra i magen, och jag kände att Kaera behövde få ta ett break och sedan göra något annat, så att gå som handhäst tyckte jag passade ypperligt. Variation tror jag på.
 
 
 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?