.....

Alltså förstå vad svår hon är att få trimmad mage!? Hon fick i de senaste veckorna röra på sig ca sex dagar i veckan där man såg liite liite resultat på viktminskning. Då fick hon tuffa på skapligt och går på portion. Sedan står hon några dagar och voila:
 
Hjälp mig, jag ger snart upp...Vad krävs för att denna dam ska gå ner i vikt??
 

Vi har klättrat, vi har kört, vi har tränat i sjön, vi har tagit långturer, vi har ridit på i friskare tempo, vi har galopptränat i uppförsbackar, vi har longerat, lekt Och ändå är hon en boll? Hur fan mycket red inte jag henne för?? Jisses..
 





Kommentarer
Fia - hippologstudent

Åh, känner igen det där.. Kan kännas så jäkla hopplöst alltså!

Svar: Eller hur!! Vintern kom nu och hjälp mig!
mittangsull.blogg.se

2015-10-30 @ 11:13:26
URL: http://meistaraverk.blogg.se



Agnetha

För henne perfekt anpassad foderstat uträkntat med hjälp av analys, där du låter proteinet ligga i överkant och MJ under gränsvärdet. Då Voila! :-*

Svar: Jaa men det ÄÄÄR ju så svårt när alla hästarna behöver olika mycket mat. Kan ju inte lika gärna ha tre olika hagar ^^ Då får väl ena vara lite rundare då :(
mittangsull.blogg.se

2015-10-30 @ 12:18:55
URL: http://agnethas.blogg.se



Christina

Tycker att du tänkt helt rätt men du har glömt att det är HÖST! Hösten är helt hopplös för hästarna behöver bara titta på ett extra höstrå så lägger dom på sig och skulle dom gå ner i vikt så döljer vinterpälsen ganska mycket. Om bilden på henne är ny så tycker jag att hon gått ner ganska mycket.
/Christina

Svar: Jo vinterpälsen gör dom ju ännu rundare, ibland skulle man vilja klippa av allt bara för att få sig en titt hur dom egentligen ser ut^^ Det lurar ögat lite. Ja på hösten har jag aldrig lyckats hålla en häst smäcker hur mycket jag än tränar dom.. =/ Längtar nästan lite till vintern, lättaste årstiden att hålla hullet i schack
mittangsull.blogg.se

2015-10-30 @ 12:30:18
URL: http://grannasislandshastar.blogspot.se/



Agnetha

Instinkten att de ska gå upp i vikt kickar igång när gräset börjar växa. På hösten finns ingen näring i gräset. De lägger ett fettresureser under sommaren för att klara vintern- hela sommaren. Men det påverkar inte huruvida man kan banta hästen eller inte. Vilket man ska göra om det behövs. Onödigt slitage och fång vill man ju helst slippa. ^

Svar: Ja just nu ser Fifa ut som en tunna, det är hopplöst. Och Kaera borde vara smalare med tanke på hur hon har fått röra på sig, fast hon är faktiskt i fint hull nu :)
mittangsull.blogg.se

2015-10-31 @ 10:34:23




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?