En tur till skogs

Red Fifa barbacka (man sitter ju som i en bred soffa) och tog med Kaera som handhäst. Fasen vad mysigt det var. Vi red runt omkring i skogen, över stockar och sten. Solens strålar kikade genom träden och det luktade verkligen höst i luften. Hästarna pinnade positivt på framåt, jag tror dom tyckte det var skoj att få böka mitt i skogen. Kaera har ju i princip aldrig gått i skogen på det viset mer än på skogsväg, så det här var jätte nyttigt för henne. Både Fifa och Kaera var lagomt svettig och trötta när vi kom hem, och då hade vi nästan enbart skrittat. Kaera har blivit så duktig att gå som handhäst, det känns så lätt nu mera. Jag behöver inte fokusera lika mycket på vart jag har henne utan hon följer med och har istället koll på oss. Jag längtar redan till nästa gång.
 
 





Kommentarer
Bettinas islandshäst

Ljuvligt!

Svar: Verkligen :) Och så passar man på och kikar efter kantareller när man ändå är i farten ;)
mittangsull.blogg.se

2015-10-05 @ 19:30:04
URL: http://bettinasislandshast.blogspot.se



Erika Pettersson

Åh de lät ju inte helt fel. :D
En dag lär jag nog köpa mig en ny häst som det känns just nu, men de får väl dröja några år. :p

Svar: Raski har du sålt?:)
mittangsull.blogg.se

2015-10-06 @ 11:06:31
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?