Let´s begin!

Sent igårkväll kilade jag ut till hästarna, Linnéa hade lagt sig för natten och pappa hade kommit hem, så då passade jag på att dona med mina ulltussar. Gud så härligt det var! Kaera var först ut. Hon fick på sig tränset för att vänja sig vid det igen och så tog vi oss en liten promenad blandat med allmän lydnad. Hon var jätteduktig. Tog och longerade få varv i skritt också vilket gick galant. Sedan longerade jag Fifan, oh hej vad vi studsade i luften haha, min lilla köttbulle! Och vilken skillnad ändå mellan henne och Kaera. Kaera är väldigt lyhörd och känslig häst hon med men det märks ju vem som verkligen kan och fattar grejen. Det är liksom inte förrän då man verkligen fattar (när man först arbetar med en grön unghäst) vad Fifa kan och vad "lätt" det är på så många saker med henne. Hur som helst, en toppenkväll och jag hoppas på att kunna gå ut till dom ikväll med. Nu är hästsuget framme!
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?