Lufta!

Jag har börjat låta Linnéa få lufta puppis varje dag då hon har blivit lite röd här och var. Så nu luftar vi för fullt, både i vagnen (om det är varmt och fint ute) och när hon ligger i babygymmet. Hon har även fått varit utan blöja när hon sover i sängen men det tycker jag är något besvärligare.
 
Det jag gör är att lägga ett kissunderlägg och sedan en handduk över (som jag byter emellanåt då hon kissar) det funkar ypperligt och jag tror hon tycker det är ganska så skönt att få lufta. Det blir så instängt när de har blöja på sig dygnet runt och speciellt när det är sommartid med varma dagar.
 
Hur gör ni? Låter ni era små få lufta sig emellanåt?
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

Båda mina har varit väldigt förskonade från röd hud. Har haft pampers blöjor hela tiden. Fast det kanske har med vilken hudkvalité man har mera? Känns så knäppt att svara... känns som hundra år sen men det är ju bara nåt år sen. ;) Mina har varit helt olika- ena älskade att ligga och lufta och andra hatade det. ;))

2015-06-26 @ 19:40:47



Tove

Vi luftar några minuter vid varje blöjbyte när det finns tid, och så brukar han få ligga utan blöja ett tag morgon och kväll eller något av det beroende på hur dagen ser ut liksom :) Så mycket som möjligt helt enkelt, men det kissas hit och dit så det gäller att vara lite med, haha. Men jag tror att luftande är jättebra för att undvika den värsta rödheten liksom, särskilt på sommaren när det är så varmt och lätt blir fuktigt!

2015-06-26 @ 21:48:53
URL: http://larssontove.blogg.se



Ida Nilsson

Vi har inte behövt lufta någonting på det sättet då hon aldrig har varit röd. Jag brukar bara mellan blöjbytena göra rent henne runt halsen (eftersom hon spyr så mycket) och torka där osv. Så då får hon lufta däremellan :)

2015-06-27 @ 23:26:43
URL: http://idacnilssons.blogg.se/



Ida klausner

Nej jag torkar rent med vatten, torkar torrt och har på potatismjöl :)

2015-06-29 @ 06:50:18
URL: http://idaklausner.blogg.se



Agnetha

men uppdatera!!! Vill höra om Fifas juver och mage ;-D

2015-07-01 @ 11:30:43




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?