Varmt

Man ska inte klaga nu när värmen äntligen hälsar på, men jag gör det ändå, för Linnéas skull. Usch hon lider verkligen av denna hetta. Hon är naken hela dagarna, har doppat henne i vattenbalja, matar henne från kudden (vill inte hålla henne) och försöker hålla det svalt i sovrummet genom att dra för gardinerna och hålla dörren stängd, men fy så svettig och varm hon är ändå! Måste det vara 30 + liksom? Kunde det inte vara en snällare värme? Nej vi slår på stort så alla djur och folk får värmeslag. 
 
Linnéa har svårare att somna, blir ledsen emellanåt och är liksom mer kingkig. Jag tror att även om hon är i en fas så gör nog värmen sitt också. Det ska regna till veckan och det längtar jag nästan lite till, för vår dotters skull i alla fall så hon kan leva på dagarna.
 
Idag så for vi till Linnéas mormor och morfar efter lunch sovningen. De har bra mycket svalare i sitt hus också så jag tror lillan tyckte det var ganska skönt. Hon låg där spritt språngande naken och myste med sina morföräldrar. Annars har vi inte gjort så mycket, vi försöker hålla oss inne så mycket vi kan nu när det är så varmt om dagarna. Några vagnspromenader vill vi inte ta, det är rena döden. 
 
Lite mys ute på altan med stjärnkuskarna på tvskärmen.
 
 
Linnéa slocknade i soffan bredvid mormor <3
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?