På tur igen

Min fantastiska fantastiska lilla fläckiga häst. Jag blir stolt över henne. Vilka framsteg hon gör varje gång vi är ut! Hon lyssnar allt bättre på både rösten och vikterna och har inga bekymmer alls att jag sitter uppe på ryggen och kommenderar. Vi red ut alla tre igen idag och körde samma väg, strandvägen. Det är verkligen en otrolig sväng, både vackert och trafiklöst med riktigt bra underlag. Och jag känner mig så himla trygg på Kaera. Jag är hur avslappnad och cool som helst. Jag vet inte vad som har hänt för jag har ju kunnat vara lite småfeg på nya gröna hästar, men allt känns så rätt på Kaera. Jag vet var jag har henne och det känns just nu som att hon passar mig som handen i handsken. Jag bara längtar tills vi kan rida i högre fart och busa i skogen!
 
Idag var alla hästarna lite slöare, vi hade ju varmare väder och sedan kanske dom var lite trött efter gårdagens lilla tur. Då är det ju bra att vi faktiskt tar så pass korta svängar som vi gör. Dessutom brukar vi hoppa av sista biten som en slags belöning. Trots att Kaera inte var lika pigg idag så var hon ändå så pass positiv och väldigt lyhörd, detta tar sig! Och det är så fruktansvärt roligt! Imorgon blir det dock ingen ridning, hon ska få vila igen. Antingen får hon strosa i hagen eller så tar vi och gör något från backen istället. Här ska inte skyndas på något och hon är en växande liten yngling som behöver få vila både kropp och huvud.
 
 





Kommentarer
Erika Pettersson

Fin hon är :)

2015-07-18 @ 12:05:00
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Erika Pettersson

Fin hon är :)

2015-07-18 @ 12:05:00
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?