Inridning Karea: 3 pass

Det går jättebra med Kaera. Över förväntan! Hon är hur snäll som helst och för varje gång jag rider så gör hon alltid något framsteg och blir allt tryggare med mig i sadeln. Idag kändes det som om hon inte gjort något annat än att ha ryttare på ryggen. Fortsätter det såhär fint kan vi nog prova på trav snart, det går framåt! Något som hon har varit duktig på redan från start är att stå stilla vid uppsittning samt stå stilla för övrigt. Hon har varit väldigt lugn och sansad hitills. 
 
Framsteg: Hon fattar start och stopp mycket bättre nu. Hon fryser inte lika lätt i backen utan har fått en bättre framåtbjudning och kan till och med gå först i rask takt. Hon gungar mer på steget och fått en längre hals med en mer avslappnad kropp. Det tittiga har försvunnit mer och mer, idag var hon inte tittig alls utan lunkade avslappnat på. Idag gick hon över järnvägen utan några problem mer än att titta först innan hon trampade över, och innan har hon blåvägrat att gå över en järnväg även om du gått före. Jag har börjat använda mina vikter lite mer överdrivet för att få in styrningen lite mer vilket också gått med framsteg.
 
Baksteg: Inga
 
Fokus: Att bara få vänja sig vid ryttare på ryggen, ha framåtbjudning och en positiv inställning. Fortsätta träna start, stopp och svänga. Jag måste hela tiden tänka på min sits, att sitta rakt över hästen och försöka kompensera min sneda kropp.
 
Nu har vi ridit tre dagar på raken så nu blir det en välförtjänt vila.
 
 
 
 





Kommentarer
Erika Pettersson

Gud va roligt att det går så bra med henne. :D

2015-07-18 @ 12:25:38
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?