Fifas status

Hitills har vi fått tre kalvar men inget föl. Hon kniper min lilla donna. Magen har däremot blivit större och jag tycker mig nästan att den är större i verkligheten än på bild gokulan, i alla fall framifrån. Juvret har väl ändrats på så vis att det blivit lite fylligare, självaste vårtorna är oförändrade, men runt om är det större och hårdare. Nu vet inte jag hur det ska se ut på ett juver, detta kanske inte alls har med dräktigheten att göra, men såhär var hon inte för någon vecka sedan. Ibland blir dom ju lite större kring juver på sommaren tycker jag, lite biten och svullen, men ingen av de andra hästarna är ens nära denna fylliga och halvhårda massa som Fifa faktiskt har. Kan det vara på gång tro?
 
Kvigornas juver har blivit extremt stora dagen innan det ska kalvas, så där har man ju varit väl förberedd, men jag tycker det är lurigt med en häst alltså, eller så är vi bara inte där än.  Lite uppdatering om Kaera: Hon fick skor för ett par veckor sedan, men så tappade hon en ganska fort så jag hann aldrig rida henne, och sedan tappade hon även en till sko, så idag har hovslagaren varit hit och spikat fast skorna. Så jag hoppas de sitter kvar nu så jag kan börja med inridningen igen!
 
 
Bakifrån
 
 
 
 





Kommentarer
Titti

Juvret ser ut att ha fyllt bra så nu dröjer det inte länge :)

Svar: Tjohooo!!
mittangsull.blogg.se

2015-07-07 @ 16:16:00



Therese

Nog ser hon ut att ha börjat fylla på allt :-) när det är dags så brukar dom få vaxproppar, typ som en droppe på tutten. då brukar det vara inom ett dygn :-) Vi är oxå i väntans tider, vårat midasföl i kombination med rosens mamma :) (musblackstoet)

Svar: Usch jobbigt väntan, fast måste säga att det var bra jobbigare att vänta på Linnéa ^^ På tal om det, hur går det för er :)???
Åh ni har ju så många flotta hästar ni <3 Och du är så duktig, tror ja skickar ner Kaera till dig för inridning, tror du det går med DHL ^^?
mittangsull.blogg.se

2015-07-07 @ 17:58:42



Agnetha

Nu ser hon dräktig ut i profilen också tycker jag! :D och juvret är helt klart på G! :D Spännande!! fast jag tror du får vänta dig gtåhårig, tror inte än på minst två veckor. ;-))

Svar: Hahaha men Agnethaaa! Du ska säga att fölet kommer imorgon ^^!!!
mittangsull.blogg.se

2015-07-07 @ 19:52:43



Titti

Två veckor tror jag inte på. Gaefa fyllde juvret ett par tre dagar innan fölning,å då var det första fölet. Baken ser toppig ut åxå.

Svar: Ja jag tror också det är snart ^^ Med tanke på att hon skulle få samtidigt som mua, och att juvret ändrat sig så tvärt :)
mittangsull.blogg.se

2015-07-08 @ 08:57:41



Agnetha

Snart har första veckan gått....!! ;-D och en till. Sen kommer han. Färgraketen! ;-D

2015-07-10 @ 19:24:25




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?