Vem som helst får skaffa barn

Igår, en vanlig eftermiddag när jag och Linnéa satt och fikade slog det mig att absolut ingen i världen vet vad vi gör nu, ingen vet hur jag behandlar Linnéa, hur jag tar hand om henne, hur hon mår, och DET är lite skrämmande. Här kommer jag och vill ha barn, bakar lite, gror lite och vips är jag mamma och har en bebis här hemma. Det var ingen som gav mig ett godkännande att bli mamma, det var ingen som kollade upp mig hur pass lämplig jag var att bli förälder. Jag kan i min ensamhet göra precis hur jag vill med mitt barn utan att någon vet. Usch, tänk så många barn som far illa! Jag blir alldeles kallsvettig när jag tänker på det. Hur sjukt är det inte att vem som helst får skaffa barn och att det är så enkelt att "få vara ifred", att "gömma" sig och bete sig hur fan man vill. Fyfan jag ber till dom barnen. Oavsett hur otroligt glad och tacksam jag är som har ett barn och som på ett ganska enkelt sätt fick henne in på våra liv så tycker jag det borde finnas någon slags kontroll, ett godkännande att skaffa barn. Om det är så otroligt viktigt med regler och allt vilka djur man får avla på varför är det då inte ÄNNU viktigare vilka människor som skaffar barn?! Nej, det är skrämmande och jag blir så ledsen när jag tänker på alla utsatta små pojkar och flickor, som har just de där olämpliga och hemska föräldrarna. Att det kan vara så enkelt..
 
 
 
 





Kommentarer
Ida Nilsson

Jag och en kompis pratade om det idag, så hemskt faktiskt. Det är mycket som man kan fundera över ibland, och det känns mer negativt än positivt för själen :(

Svar: Ja det är fruktansvärt, usch jag vill bara försvinna från den här hemska världen när jag hör om såna hemskheter. Vi är grymma, vi människor, vi borde ju vara den art som ska utrotas för vi är inte riktigt klok i hövve..
mittangsull.blogg.se

2015-12-17 @ 19:34:18
URL: http://idacnilssons.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?