På tur

Igår red jag och Erica ut på en tur till skogs. Vi bor ganska nära varandra, tar fem minuter typ om vi rider och möts. Riktigt härligt att kunna ha så smidigt sällskap sedan blir det ju extra roligt när vi båda två har unghästar, som dessutom är tokig i varandra <3  Kaera var sitt vanliga jag, inte så mycket att skriva om egentligen mer än att hon byter liksom bakben i galoppen när jag driver på henne. Jag tror hon protesterar samtidigt som hon tappar balansen. Hon är inte lika lätt att få upp i fart längre. Det spelar ingen roll hur mycket jag "dampar" på ryggen, antingen stannar hon med en bockning eller så saktar hon in och slänger rumpan i vädret och då spelar det ingen roll hur mycket jag ligger på. Hon är inte dum min häst, där har hon verkligen övertaget, men det fixar vi nästa år.
 
Nu ska hon ju snart ställas av, nästa vecka är sista unghästkursen och sedan är det vila som gäller, och det kan hon nog gott behöva min lilla häst. Jag tror hon kommer vara mer framåt och ännu mer positiv när hon sätts igång igen i vår. Två månader ska hon vara ifred helt. Jag ska inte ens ta ut och borsta henne, nog för att jag typ aldrig borstar mina hästar om dom nu inte ser ut som riktiga skitgrisar. Hon ska bara få gå och strosa i hagen utan någon som helst umgänge med människor.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?