Min perfekta häst

Jag måste åter få skryta om min häst för hon är helt fantastisk. Vilken resa hon har gjort hitills, helt otroligt. Jag är så förälskad i det stoet så det finns inte, hon är som en drömhäst, min drömhäst och jag kan nästan tycka att det är overkligt ibland att hon faktiskt är min. Hon har verkligen allt. 
 
Idag red vi ut, sista uteritten för det här året och det var minst sagt en urmysig liten kort tur. Vi red nere på strandvägen och provade alla gångarter, gah hon är en dröm att rida, helt magisk. Allt är så...enkelt? Får man säga så? Jag förstår verkligen inte hur vi bara kliver framåt hela tiden, ingen motgång bara framgång och det liksom bara klickar. Jag bara ryser av tanken på hur det kommer att vara att rida Kaera i framtiden, med mer träning och mer erfarenhet på nacken, och rysningen den är en bra sådan. Idag var hon så framåt, och ännu mer positiv, och fann allt så lätt. Världens mysbustur <3
 
Och hon har ju verkligen allt den där hästen. Hon är snygg att titta på, hon har flotta fina gångarter, är en kanonrolig ridhäst, har ett fantastiskt psyke, hon har vilja och en positiv inställning, lyhörd och cool. Jag kan verkligen inte tycka något är dåligt på den här hästen, hon är för mig perfekt. Imorgon är det absolut sista gången jag rider henne för i år, vad det ska klia i fingrarna!
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?